וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן נשיא BBC: אפשר יהיה לצפות באולימפיאדת לונדון גם מפלייסטיישן

איילה צורף

8.11.2010 / 13:36

אריק האגרס: סטיב ג'ובס גורם לי לקנות דברים שאני לא צריך עם כסף שאין לי



"אולימפיאדת לונדון 2012 תהיה האולימפיאדה הטכנולוגית בכל הזמנים, וניתן יהיה לצפות בה בכל מכשיר טכנולוגי שהוא, כולל סלולר, מחשבי טאבלט אייפד, ואפילו בקונסולות משחקים דוגמת פלייסטיישן, xbox ואחרות" – כך אמר הבוקר סגן נשיא bbc, אריק האגרס, בכנס קונטק. bbc מחזיקה בזכויות השידור של האולימפיאדה באנגליה.



בכנס נערך גם פאנל שעסק בשאלה מי יהיו השחקנים החזקים באינטרנט ובדיגיטל בשנים הקרובות.
בפאנל, שהנחה גיא רולניק מייסד themarker, השתתף שלי פאלמר, מנחה התוכנית "חיים דיגיטליים" ב-nbc. לדבריו, הבעיה המרכזית של כולם כיום היא השאלה כיצד ייצרו כסף מהתוכן.



"קשה מאוד ליצור ערך. מסנג'ר נותן ערך, גם סקייפ נותן ערך, אבל קשה מאד לתרגם את הערך הזה לכסף. סטיב ג'ובס יודע לעשות את זה, הוא גורם לאנשים ללחוץ על כפתור ולשלם סכום כלשהוא של כסף. סטיב ג'ובס גורם לי לקנות דברים שאני לא צריך, עם כסף שאין לי", הוא אמר.



אתמול פורסמה העסקה במסגרתה רכשה אמזון את אתר diapers.com העוסק בממכר מוצרים לתינוקות, תמורת כ-500 מיליון דולר. "אין לי מושג על מה היא שילמה את הסכום הזה", אמר פאלמר. "בסופו של דבר שווי של חברה נקבע לפי הסכום שמישהו מוכן לשלם עליה. מדוע ג'ף בזוס (מנכ"ל אמזון א.צ) החליט שהיא שווה את זה? אין לי מושג".



דנה פורטר, סגנית נשיא לשיווק של אמדוקס, דיברה על הנגישות לבית של הצרכן, כשאלה העיקרית שתכריע מי ישלוט בעולמות התוכן. "הנה למשל גוגל. היא השיקה את המכשיר הסלולרי 'נקסוס וואן', ולא ידעה לתת שירות לאנשים ולכן נזקקה לחברת סלולר לצידה - טי מוביל. ארגון שישלוט בגישה לצרכנים, יהיה ארגון שמסוגל יהיה לתת שירות ישירות לצרכן ולייצר ערוצי הפצה ישירים אליו. וולמארט למשל, היא משקיעה בתוכן דיגיטלי. הם מוכרים טלוויזיה אבל גם מתחילים לייצר תוכן".



לפני עשור העריכו המומחים כי החיבור בין הטלוויזיה, האינטרנט והסלולר יתרחשו בתוך שנתיים-שלוש. בפועל זה לקח עשור. האם גם הפעם אנחנו מפספסים את התחזיות בעשור?



פאלמר: "הפעם זה לא יקרה. הפעם המשתמשים יובילו את הצורך בחדשנות הזו. אנשים יצרכו מדיה בכל מקום – על המסך הטוב ביותר שיהיה זמין בסביבתם. הפעם זאת מהפכה סוציולוגית, לא טכנולוגית. אנשים יאמצו את החדשנות מהר מאוד והתעשייה תספק להם את מה שהם מחפשים. ההזדמנות הגדולה היא בידי מי שיצליח לגבות על זה כסף. זה לא סקסי לדבר על זה. יותר סקסי לדבר על תוכן מעניין אבל בלי כסף, אי אפשר לעשות תוכן ואם לא ניתן לאנשים את האופן והסיבה לשלם, הם לא ישלמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully