וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה נחלץ להגנת ברננקי: "המנדט שלנו הוא לגרום לכלכלה לצמוח - וזה טוב לעולם כולו"

סוכנויות הידיעות

8.11.2010 / 14:35

סגן שר האוצר הסיני: תוכנית ההרחבה הכמותית של הבנק הפדרלי תוביל לשיטפון של 'כסף חם'



תוכנית ההרחבה הכמותית של הבנק הפדרלי, שבמסגרתה יזרים 600 מיליארד דולר לכלכלת ארה"ב, עשויה להציף את השווקים המתעוררים בהון ולערער את יציבותם, כך אמר היום סגן שר האוצר הסיני, ז'ו גואנגיאו, שביקר את יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי. נשיא ארה"ב, ברק אובמה, נחלץ להגנתו של ברננקי, אותו ביקרו בחריפות בכירים ברחבי העולם מאז השבוע שעבר.







"המנדט של הבנק הפדרלי, המנדט שלי, הוא לגרום לכלכלה שלנו לצמוח. וזה דבר טוב לא רק לארה"ב, אלא עבור העולם כולו", אמר אובמה. "הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות לכלכלה העולמית, לא רק לכלכלת ארה"ב, היא אם ניתקע ללא צמיחה או עם צמיחה חלשה מאוד".



בימים האחרונים החריפו בכירים בסין את הביקורת על ברננקי וצעדי הבנק הפדרלי, בטענה כי היא עשויה לפגוע בשאר העולם. היום אמר ז'ו כי סבב ההרחבה הכמותית הראשון של הבנק הפדרלי ב-2009 היה מוצדק, משום שהכלכלה העולמית סבלה מחוסר נזילות, אולם כעת תוכנית נוספת של הרחבה כמותית עלולה לערער את יציבות השווקים.



"יש לנו 'כסף חם' בסך 10 טריליון דולר שמסתובב בעולם, יותר מכפי שהיה בתחילתו של המשבר הפיננסי העולמי", אמר ז'ו, ארה"ב לא לקחה בחשבון את הזעזוע שזרימת הון מוגזמת עשויה לגרום ליציבות הפיננסית של השווקים המתעוררים".



ז'ו התייחס גם לחששות מפני "מלחמת מטבעות" כשביקר בחריפות את ארה"ב ואמר כי "כמדפיסה של המטבע הדומיננטי בעולם, ארה"ב לדעתנו לא מילאה את אחריותה לייצב את השווקים הגלובליים ולא חשבה על ההשלכה שתהיה לעודף הנזילות על השווקים המתעוררים כשהחליטה להשיק סיבוב שני של הרחבה כמותית בתקופה זאת".



בשבוע שעבר אמר יו"ר הבנק המרכזי של סין, ז'או שיאוצ'ואן, כי ההרחבה הכמותית בה נוקט הבנק הפדרלי מתקבלת על הדעת בשל התאוששותה האיטית של כלכלת ארה"ב, אולם הוסיף כי היא עלולה לפגוע בשאר העולם וממחישה את הצורך ברפורמה של המערכת הפיננסית הבינלאומית. "אם מדיניות הפנים של ארה"ב אופטימלית עבורה בלבד, אך במקביל אינה אופטימלית עבור שאר העולם, הדבר עלול ליצור השפעה שלילית בעולם. הדברים זולגים", אמר ז'או. "אנחנו חייבים לפתור את הבעיה הזאת על ידי רפורמה של המערכת הפיננסית הבינלאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully