וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקסי - הסטארט-אפ הישראלי שנלחם באפל TV וגוגל TV - מגייס 15 מיליון דולר

גיא גרימלנד

8.11.2010 / 15:35

בעוד יומיים תחל החברה למכור את הממיר המאפשר לחבר את הטלוויזיה לתכני רשת באירוע שייערך בניו יורק



הבלוג הטכנולוגי all things digital שנחשב למהימן, מדווח היום (ב') כי חברת הסטארט אפ הישראלית בוקסי (boxee), המפתחת תוכנה המאפשרת צריכת תכנים מרשת האינטרנט במסך הטלוויזיה, נמצאת במהלך סבב גיוס הון שלישי בהיקף של 15-10 מיליון דולר.



לא ברור עדיין באיזה שלב הגיוס נמצא והאם הוא לקראת סיום. כמו כן, לא ברור מיהם המשקיעים החדשים שישתתפו בסבב גיוס הון. לפי חברת המחקר ivc-online, עד היום בוקסי גייסה 13 מיליון דולר. הגיוס האחרון בוצע באוגוסט 2009 בהובלת ג'נרל קטליסט פרטנרס ובהשתתפות המשקיעים הקיימים ספארק קפיטל ויוניון סקוויר ונצ'רס. ספארק היתה גם המשקיעה של 5min שרשמה אקזיט לאחרונה ונמכרה ל-aol. יוניון סקווייר מנוהלת על פרד ווילסון - אחד מאנשי ההון סיכון הידועים בסצינת היזמות בארה"ב בזכות הבלוג שהוא מנהל - a vc.



לפי הדיווח ב-all things digital (הכתב הוא פטר קפקה שחשף גם את מכירת 5min ל-aol לפני כולם), המשקיעים הקיימים ישתתפו בסבב גיוס הון החדש. לדברי קפקה, אבנר רונן, מנכ"ל החברה, זקוק להזרקת החמצן הזאת. הסיבה: בוקסי כבר מונה 33 עובדים והיא ממשיכה לגייס, אך ההכנסות לא זורמות בקצב משמעותי.



בוקסי נמצאת בימים אלה בנקודה יחסית קריטית בחייה. הסטארט אפ בן השנתיים שהוקם על ידי קבוצה של מייסדים ישראלים - אבנר רונן, עידן כהן, תום סלע, רועי וולקן וגדעון קזין - עומד להתחיל במכירות מאסיביות של ממיר הטלוויזיה שפותח יחד עם די-לינק. ההשקה מתוכננת לעוד יומיים, ה-10 נובמבר, באירוע מיוחד שיערך בניו יורק.



כבר כיום ניתן להזמין את ממיר הטלוויזיה של בוקסי דרך אמזון. בוקסי נלחמת מול שתי ענקיות טכנולוגיה: אפל עם apple tv וגוגל עם גוגל tv (שמשתפת פעולה עם הסטארט-אפ הישראלי ג'יני). האסטרטגיה שלה היא פשוטה, לנסות בשלב הזה לקדם את הפריסה של התוכנה שלה על כמה שיותר ממירים דיגיטליים.



במקביל החברה ממשיכה לחתום על הסכמי שיתוף פעולה תכניים שיאפשרו ללקוחות בוקסי לצפות בתכנים מהרשת על גבי מסך הטלוויזיה. ההנפקה של הולו והצמיחה של נטפליקס, יחד עם כוחות העולים החדשים אפל tv וגוגל tv הופכים את האתגר שלה לקשה, אבל לא בלתי אפשרי.



תעשיית הטלוויזיה עוברת בימים אלה שינוי קיצוני. החיבור בין המחשב, האינטרנט והטלוויזיה הולך וגובר. מודל הצפייה משתנה. מחויית צפייה מסורתית של ערוצים בשעות מסוימות לצפייה לפי דרישה בפלטפורמות שונות. האתגר הגדול של בוקסי, ולצורך העניין גם גוגל tv , הוא לגרום ליותר אנשים לשנות את הרגלי הצפייה המסורתיים שלהם. תהליך שקורה, בעיקר בקרב הדורות הצעירים, אבל עדיין בקצב איטי יחסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully