וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזהב פרץ בראשונה את רמת 1,400 דולר

נמרוד הלפרן

8.11.2010 / 20:45

לראשונה בהיסטוריה, חצתה אונקיית הזהב את רמת 1,400 דולר, מבטאת עלייה של 28% מתחילת השנה. בכך נמצא הזהב בדרכו לרצף העליות השנתי הארוך ביותר זה 90 שנה

מחיר הזהב ממשיך לשבור שיאים, ופרץ היום בראשונה את רף 1,400 דולר לאונקייה, על רקע שובם של חששות ממשבר החוב באירופה. החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסחרים במחיר של 1,399.8 דולר לאונקייה, עלייה של 0.2%, בבורסת הסחורות של ניו יורק, לאחר שמוקדם יותר כבר עלה מחירם לרמה של 1,402 דולר לאונקייה.

מחיר הזהב עלה מתחילת השנה בקרוב ל-28%, ונמצא בדרכו לעלייה שנתית עשירית ברציפות - רצף העליות השנתי הארוך ביותר מאז שנת 1920 לפחות. עם זאת, מחיר השיא של הזהב הוא רק שיא נומינלי ועודנו נמוך באופן ניכר משיא מותאם אינפלציה שנרשם בינואר 1980, כאשר מחיר הזהב הגיע לרמה של 873 דולר לאונקייה. במונחים ריאליים, יצטרך מחיר הזהב לעלות לרמה של יותר מ-2,000 דולר לאונקייה כדי לשבור את השיא שנרשם לפני שלושה עשורים.

אירלנד, המנסה בימים אלה להימנע ממשבר חובות נוסח יוון, תנסה לזכות השבוע בתמיכת האיחוד האירופי על רקע חששות המשקיעים מפני הסלמה במצבה הכלכלי של המדינה ועלייה חדה בתשואות על האג"ח הממשלתיות של אירלנד.

הנציב הכלכלי של האיחוד האירופי, אולי רן, החל היום ביקור בן יומיים בדבלין. רן הגיע לדבלין כדי לבחון את מצבה התקציבי של המדינה, שנפגעה קשות בעקבות המשבר הכלכלי העולמי ופקיעתה של בועת הנדל"ן המקומית, ואת תוכניתה של הממשלה האירית להעלות מסים ולבצע קיצוצים תקציביים בהיקף של 6 מיליארד יורו (8.4 מיליארד דולר) בשנת 2011.

  • עוד באותו נושא:
  • זהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully