וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם אינטל מעדיפה כחול-לבן

ואדים סבידרסקי

9.11.2010 / 7:03



>> החברה הישראלית סיוה, המפתחת פתרונות טכנולוגיים המשולבים בשבבים של מכשירי סלולר ומוצרי אלקטרוניקה, הודיעה אתמול על הסכם רישוי שחתמה עם ענקית השבבים אינטל. ההסכם הוא לאספקת מעבד האותות הדיגיטלי xc-ceva מתוצרתה לחברה האמריקאית.

xc-ceva הוא מעבד תקשורת שתוכנן במיוחד למכשירים ותשתיות סלולר בדור 4, המתאפיין בהטמעה פשוטה יחסית וצריכת הספק נמוכה. המעבד תומך ברשתות תקשורת שונות באמצעות עדכוני תוכנה, ובהן 16m ,hspa ו-wimax. מעבד זה מרחיב את סל המוצרים של החברה והוא חלק ממשפחת המעבדים של סדרה x שסופקו ל-25 חברות ושולבו ביותר מ-100 מיליון מכשירים עד כה.



מבחינת התמורה על העסקה, בהסכמים מסוג זה נהוג לבצע חלוקה לשניים: תשלום חד-פעמי עבור הסכם הרישוי, הנע בענף בין 500 אלף דולר ל-2 מיליון דולר; ותמלוגים בגין כל שבב הנמכר המשלב טכנולוגיה של החברה המספקת, בסכום הנע בין 5 ל-15 סנט ליחידת מוצר. במקרה של סיוה, סביר להניח כי התמלוגים יסתכמו בכ-10 סנטים למוצר, מאחר שההערכה היא לייצור בהיקפים גדולים יחסית.



אינטל היא היצרנית המובילה של מעבדי מחשב ושבבים, ושילוב טכנולוגיה זו של סיוה יאפשר גישה גם לייצור מחשבים ניידים. השבבים שסיוה מעצבת מוצאים את דרכם גם למכשירי האייפון והאייפד, דרך אינפיניון שנרכשה באחרונה בידי אינטל. מרגע הספקת המוצר, הזמן הנדרש עבור החברה הרוכשת לפתח את השבב המתואם הוא שנתיים, וכך גם ההערכות במקרה זה.



"בחירתה של אינטל במעבד הדגל שלנו היא אות כבוד עבורנו", אמר מנכ"ל סיוה, גדעון ורטהייזר. "הטכנולוגיה שלנו מאפשרת למובילות תעשייה כמו אינטל גישה מיידית לתקנים האלחוטיים עם דרישות הביצועים המתקדמים והתובעניים ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully