וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגרו עסקה עם איזי פורקס - וקיבלו תלונה בוועדת האתיקה

מאת שרית מנחם

9.11.2010 / 7:03

בעסקת הטיעון בתיק, שנסגרה מחוץ לבית המשפט, התחייב משרד עוה"ד ברם, דחוח ושות' שלא לייצג בעתיד לקוחות מול איזי פורקס. המתלוננים טוענים כי המשרד השתמש בתביעה שלהם כקלף מיקוח



>> "למשרד עורכי הדין ברם, דחוח ושות' מעולם לא היתה כוונה אמיתית לייצג אותנו מול איזי פורקס. הם השתמשו בטיוטת התביעה שלנו כקלף מיקוח נגד איזי פורקס, דהיינו כי אם לא תשלמו לנו את דרישותינו, אזי נגיש את כתב התביעה לבית המשפט" - כך טוענים אריה לוידש ובנימין תקתוק בתלונה שהוגשה בשבוע שעבר לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין.

התלונה הוגשה נגד עוה"ד אסף ברם, גיל דחוח ורועי סלוקי ממשרד ברם, דחוח ושות' המתמחה בשוק ההון ובתביעות נגד חברות פורקס המאפשרות פלטפורמת מסחר במט"ח. עו"ד ברם הוא גם הבורר בפרשת מניות רציו.



ההתקשרות בין הצדדים אירעה לאחר שלוידש ותקתוק הפסידו 2 מיליון שקל במסחר באמצעות איזי פורקס. לטענת השניים, ההפסדים נוצרו עקב המנגנון העסקי הבעייתי של איזי פורקס: החברה אינה סוחרת בפועל עבור הלקוחות, אלא היא צד שני לעסקות המט"ח שלהם - כלומר, אינה מתכסה על העסקות ומשחקת מול לקוחותיה. לפיכך, אם הלקוח הרוויח, חברת הפורקס צריכה לשלם מכיסה; אם הלקוח הפסיד, חברת הפורקס מרוויחה.



מהתלונה שהוגשה לוועדת האתיקה עולה כי בסמוך להתקשרות בין לוידש ותקתוק למשרד ברם, דחוח ושות', שילמו הראשונים לעורכי הדין מקדמה של שכר טרחה בסך 85 אלף שקל ואגרת בית משפט בסך 25 אלף שקל. ואולם לטענת לוידש ותקתוק, הטיפול בתביעתם התעכב באופן מכוון.



הרקע לסיפור הוא שבאותם ימים טיפל משרד עורכי הדין בשבע תביעות נוספות מול איזי פורקס, לרבות תביעתו של ד"ר דן הרוניאן. הסכסוך של הרוניאן עם איזי פורקס החל בתחילת 2008 לאחר שהרוניאן הפסיד 470 אלף דולר, בעת שסחר באמצעות איזי פורקס. הרוניאן החליט להיאבק בחברה, תבע אותה על הפסדיו ובמקביל הקים אתר בשם "איזי פורקס - רישיון לגנוב".



נחישותו של הרוניאן עברה מפה לאוזן, וסוללת עדים מהמגזר החרדי שהפסידו כסף במערכות המסחר של איזי פורקס, נרתמה להעיד במשפטו. באי כוחו של הרוניאן, משרד ברם, דחוד ושות' הכינו תביעה, ומהפרוטוקלים של המשפט נראה היה כי הרוניאן ומשרד ברם, דחוח ושות' הולכים להפוך את ענף הפורקס עם פסק דין תקדימי. ואולם עם התקדמות המשפט הציע מנכ"ל איזי פורקס, משה וסרמן, לתובעים לסגור את הסכסוך מחוץ לכותלי בית המשפט.



ההסכם לווה בהסכם סודיות הדוק. ההערכות הן כי איזי פורקס שילמה להרוניאן כ-2.5 מיליון שקל ולמשרד עורכי הדין כדי שיחדל מייצוג שש תיקים נוספים נגד איזי פורקס שטיפל בהם (עם כמה מהתיקים הגיעו לפשרה כספית מחוץ לכותלי בית המשפט). אחד התיקים היה תביעתם של לוידש ותקתוק שסירבו להגיע לפשרה עם איזי פורקס.



"בסיום המשא ומתן עם איזי פורקס הודיעו לנו עוה"ד ברם ודחוח כי הם מחויבים להתפטר מייצוגנו, היות שהם התחייבו על כך בהסכם שנחתם עם איזי פורקס, בתמורה לקבלת 'דמי שתיקה", נכתב בתלונה לוועדת האתיקה. "ברם ודחוח הפסיקו את ייצוגנו באופן חד-צדדי בלי שנתגלעה בינינו כל מחלוקת, לאחר שמילאנו את כל דרישותיהם הכספיות. הם נימקו את התפטרותם בכך שהם מעדיפים את טובת יתר הלקוחות, שלהם הסכימה איזי פורקס לשלם".



"סירבו להצעת פשרה"



ממשרד ברם, דחוח ושות' נמסר: "משרדנו ייצג שישה לקוחות שונים נגד איזי פורקס, בהליכים שהחלו עוד ב-2007. איזי פורקס הציעה לכל לקוחותינו הצעת פשרה כספית ראויה, הכוללת תנאי, לפיו משרדנו לא ייצג בעתיד לקוחות נגד איזי פורקס. כל הלקוחות הסכימו להצעה, למעט לוידש ותקתוק. לאחר התייעצות עם מומחים בתחום האתיקה ולקוחותינו החלטנו להפסיק את הייצוג של לוידש ותקתוק שהיה בשלבים ראשונים ממילא, וזאת כדי להציל בוודאות שש קורבנות בתחום.



"לאחר הסכם הפשרה בין שש הלקוחות לאיזי פורקס עמדנו בהתחייבותנו לתקתוק ולוידש, כאשר ביצענו חפיפה מול משרד עורכי דין מוביל הבקיא בניהול מאבקים גדולים, משרד פיש, בן ארי ושות', משרד שתקתוק ולוי דש בחרו בעצמם. אין בתלונת תקתוק ולוי דש דבר מלבד רצון להפעיל לחץ פסול על משרדנו, מתוך תקווה שלחץ כזה ישרת את עניינם".



בחברת איזי פורקס בחרו שלא להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully