וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלדים בבורסה בתל אביב ממשיכים לקום לתחייה

מאת ליאור זנו

9.11.2010 / 7:03

שתי הודעות משמעותיות לבורסה שפורסמו ביום ראשון מצביעות על המשך הפעילות בתחום: השלד אביב פתרונות יימכר לאפסווינג של ירון ייני ומוטי מנשה, והשלד אדומים ייכנס לתחום הסולארי



>> בחודשים האחרונים עדים המשקיעים בבורסה בתל אביב לתופעה מתרחבת: חברות פרטיות מוצאות את דרכן לבורסה דרך רכישת שלד בורסאי והכנסת פעילות לתוכו. העובדה שחברות רבות מחפשות שלדים בורסאיים שיאפשרו להן לעקוף את כללי הכניסה הנוקשים לבורסה, הופכות את התחום למבוקש במיוחד.



כחלק ממגמה זו הודיע ביום ראשון השלד אביב פתרונות על סיומה של המיני-דרמה סביב מכירתו. על פי ההודעה תימכר אביב פתרונות, לשעבר חברה בתחום פיתוח המערכות, לחברת אפסווינג של סוחרי השלדים ירון ייני ומוטי מנשה - תוך תיקון הסכם המכירה הקודם. בתוך כך בוטלה העסקה למכירת החברה לקבוצת פארטו של ויקטור תשובה ואלי זמיר.

ההתפתחות הזו היא חלק מפשרה בין אפסווינג לפארטו. תמורת ההסכמה כי אפסווינג תחזיק בשלד הבורסאי, היא תשלם לפארטו 900 אלף שקל. בנוסף תקבל פארטו אופציות לרכישת מניות של אביב, למימוש תוך שלושה חודשים במחיר של 28.5 אגורות למניה. אם פארטו תבחר לוותר על מימוש המניות, תיאלץ אפסווינג לשלם לה 9.5 אגורות לכל מניה - ובסך הכל 100 אלף שקל נוספים.



בפברואר חתם אבי בן-דוד, מייסד אביב פתרונות, על הסכם למכירת מניותיו (63%) לאפסווינג קפיטל בתמורה ל-2.25 מיליון שקל, כחלק מהסכם כולל שלפיו היה אמור בן-דוד עצמו לרכוש את פעילות החברה תמורת 5.1 מיליון שקל. ואולם עיכובים בתהליכי אישור המכירה הביאה לפקיעתו של החוזה, ובעלי אפסווינג ביקשו לשנות את תנאי המכירה. בעקבות כך ביקש בן-דוד לבטל את החוזה.



ביוני השנה חתם בן-דוד על הסכם חדש למכירה של מניותיו לקבוצת פרטו של זמיר ותשובה - בהסכם דומה לזה שנחתם מול אפסווינג. בעקבות זאת פנתה אפסווינג לבית המשפט בבקשה להוציא צו מניעה זמני לעיכוב המכירה עד לבירור תוקפו של החוזה מול אפסווינג. כעת יבוטל הצו.



שינוי הסכם הרכישה מורה למעשה על דחייה של לוח הזמנים הראשוני לביצוע העסקה. השינויים כוללים העלאת אישור ההקצאה הפרטית על סדר יומה של האסיפה הכללית של אביב, שינוי מועד השלמת העסקה, אי-חיוב אפסווינג בכל עלות עד למועד החדש ותיקון המועדים הקבועים בהסכם. האסיפה הכללית תצטרך להתכנס עד 15 בדצמבר בכדי לאשר את העסקה.



מועד האישור חשוב במיוחד מכיוון שבינואר תיכנס אביב לשנתה השנייה ברשימת השימור הבורסאית. אביב פתרונות נסחרת ברשימה זו, שבה נסחרות מניותיה פעמיים ביום בלבד - בשלב טרום המסחר ובפתיחה. חברה נכנסת אל הרשימה אם אחזקות הציבור בה נמוכות מ-5 מיליון שקל, אם שיעור אחזקות הציבור שלה נמוך מ-15% או אם הונה העצמי נמוך מ-2 מיליון שקל. לחברה ניתנות שנתיים כדי לתקן את הליקוי ולשוב להיסחר ברשימה הראשית - או שתימחק לגמרי מהמסחר בבורסה.



כדי לחזור לרשימה הרגילה, החברה צריכה לעמוד בדרישות גבוהות יותר מאלה שנקבעו כתנאי להעברה לרשימת השימור. לאחר שהחברה השלימה שנה ברשימת השימור, הופכים כללי היציאה מהרשימה לנוקשים אף יותר, וכדי לצאת ממנה היא תצטרך לעמוד בתנאים דומים לשל הנפקה ראשונה לציבור.



אסיה פיתוח וייני מחזיקים כיום במשותף גם בשלד הבורסאי שלדיאלי, שלתוכו צפויה להיכנס מחצית מפעילותה של חברת ipc הקנדית, שבשליטת הווארד קופרס. ipc מחזיקה ב-13.6% מרישיונות החיפוש הימיים מירה ושרה.



אדומים מנסה להתרומם בכוחות עצמו



שלד נוסף שפירסם ביום ראשון הודעה מהותית הוא אדומים. השלד נמצא בשליטת איש העסקים היהודי-אמריקאי אלכס דמביצר, שרכש אותו בתחילת השנה מאמיליה פיתוח. אדומים, שניהל בעבר משא ומתן עם אלביט הדמיה של מוטי זיסר ליציקת פעילותה לתוכו, החליט ככל הנראה לצאת לדרך חדשה בכוחות עצמו.



אדומים הודיע לבורסה כי בכוונתו להיכנס לתחום החשמל הסולארי, ולשם כך בכוונתו לרכוש חברה ייעודית שלה חוזי שכירות בגגות מבנים שעליהם יותקנו המערכות. אדומים חתם על מסמך עקרונות לרכישת 20 מערכות לייצור אנרגיה סולארית להתקנה בגגות בהספק של 50 קילו-ואט כל אחת. הסכום שישלם אדומים עבור רכישת החברה ייקבע באמצעות הערכת שווי, והוא מוערך כעת ב-14-19 מיליון שקל. החברה המוכרת תעניק לאדומים שירותי תחזוקה ותפעול במשך חמש שנים.



בעבר כבר הודיע השלד על רצונו להיכנס לתחום הסולארי והכריז על הקמת חוות מתקנים סולאריים באתר בצפון. כעת מודיע אדומים כי המשא ומתן בקשר לעסקה זו הופסק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully