וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמבק הגישה בקשה לפשיטת רגל

9.11.2010 / 8:58

הקשיים הכריעו את אמבק, שדיווחה על חובות בסך 1.7 מיליארד דולר, כך דיווח הניו יורק טיימס. חברת הביטוח, שהייתה השנייה בגודלה בארה"ב, צנחה ב-63% לאחר הסגירה בניו יורק

אמבק פייננשל גרופ, חברת ביטוח האג"ח שנקלעה לקשיים בתקופת המשבר הפיננסי, הגישה ביום שני בקשה לפשיטת רגל. בבקשה להגנה מפני נושים (צ'פטר 11), ציינה אמבק כי חובותיה מגיעים כמעט ל-1.7 מיליארד דולר. חברת ההשקעה הפרטית בלאקסטון ופירמת עריכת הדין דואי אנד לבוף מייעצים לאמבק בפשיטת הרגל.

בשבוע שעבר הודיעה אמבק כי החליטה לפסוח על תשלום ריבית על חלק מהאג"ח שלה, צעד שהוביל להקדמת מועד פרעונן, ומהווה לרוב אות מקדים לפשיטת רגל. אמבק ציינה כמה קבוצות נושים, שכולם מיוצגים על ידי בנק אוף ניו יורק מלון כנאמן שלהם – כנושים הגדולים ביותר שלה, להם היא חייבת כ-1.6 מיליארד דולר.

נציב הביטוח של מדינת ויסקונסין, שון דילווג, שהינו הרגולטור העיקרי של החטיבה התפעולית העיקרית של אמבק, ניסה השנה לפצל את החברה לשניים. הוא החל באוקטובר בהליך של שיקום עבור אחד מחלקי החברה, שכלל ביטוח בשווי 50 מיליארד דולר על אג"ח מגובות משכנתאות. התכנית כללה מערך תשלומים ללקוחות שהושפעו, שיקבלו שילוב של מזומן ואג"ח תמורת הפוליסות שלהם. התכנית טעונה אישור בית משפט.

אמבק, שהייתה חברת ביטוח האג"ח השנייה בגודלה בארה"ב, עם ביטוח של אג"ח בשווי יותר מחצי טריליון דולר, סבלה בשלוש השנים האחרונות מהפסדים גדולים בגין משכנתאות מסוכנות. החברה למעשה הפסיקה להעניק ביטוחים חדשים ב-2008, לאחר שחברות דירוג האשראי הורידו את דירוג האשראי שלה.

למרות הקשיים בהם הייתה שרויה החברה, וההתרעה שנתנה למשקיעים בשבוע שעבר, המהלך המהיר הפתיע את השווקים. מניית אמבק צנחה ב-63% במסחר לאחר הסגירה בניו יורק, למחיר 19.5 סנט - לאחר שבמהלך יום המסחר הרגיל רשמה עלייה של 1.9% וננעלה במחיר 52 סנט למניה.

בהצהרה, אמרה אמבק כי לא הצליחה לגייס את ההון הדרוש לה או להגיע להסדר עם מחזיקי אג"ח בכורה לפשיטת רגל מסודרת, שהייתה מאפשרת ארגון מחדש מהיר של חובות החברה. עם זאת, החברה אמרה כי הגיעה להסכם לא מחייב עם הנושים בנוגע לקווים מנחים להמשך המגעים, מה שעשוי להוביל בכל זאת ליציאה מהירה יותר מפשיטת רגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully