וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשירית מתקציב אוניברסיטת ת"א הוקפא

ליאור דטל

9.11.2010 / 9:08

האוצר מקפיא 10% מתקציב אוניברסיטת ת"א בגלל חריגות שכר בהנהלת המוסד. לפי הממונה על השכר, ב-2009 קיבלו 22 בעלי תפקידים באוניברסיטה שכר הגבוה לכאורה מהמותר

משרד האוצר החליט להטיל סנקציות כלכליות על אוניברסיטת תל אביב. שר האוצר, יובל שטייניץ, אישר אתמול (ב') החלטה של החשב הכללי במשרד האוצר, שוקי אורן, להקפיא 10% מתקציבה של אוניברסיטת תל אביב בגלל חריגות השכר בה, שהתגלו בדו"ח הממונה על השכר האחרון ובדו"חות קודמים.

תקציב האוניברסיטה בשנה שעברה היה 1.6 מיליארד שקל, מתוכם יועדו 938.6 מיליון שקל להוצאות השכר. בדו"ח הממונה על השכר שפורסם באחרונה נמצא כי בשנת 2009 קיבלו 22 בעלי תפקידים באוניברסיטה שכר בגובה שחורג לכאורה מהמותר במוסדות שמתוקצבים על ידי המדינה. האוניברסיטה מופיעה בדו"ח החריגות כמוסד בו מתגלות חריגות שכר לכאורה כבר מ-1996 ועד לשנה הנוכחית, פרט ל-2003. חלק מחריגות השכר של הסגל המינהלי באוניברסיטה נמשכות כבר מאז שנות ה-80.

בדו"ח מבקר המדינה מ-2009 נכתב כי עובדים בכירים רבים באוניברסיטה, וכן בטכניון, הועסקו לפי הסכמים מיוחדים שבמקרים מסוימים העניקו להם תוספות שכר של כ-250%, ובעלי תפקידים באוניברסיטה קיבלו תוספות שכר חריגות שלא אושרו על ידי הממונה על השכר, לפי הדו"ח.

באפריל 2009 דרש הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, להפסיק את חריגות השכר באוניברסיטת תל אביב ולהשיב למדינה כספים ששולמו בחריגה לעובדים. באגף הממונה החלו לנהל משא ומתן עם האוניברסיטה על חריגות השכר בה כבר ב-2004, אז חתמה האוניברסיטה על התחייבות להישמע להוראות הממונה על השכר. במכתב שנשלח צוין כי עובדים מינהליים רבים באוניברסיטה מועסקים לפי חוזים אישיים בשכר של 45 אלף שקל - 15 אלף שקל בחודש יותר מהמותר. בעלי תפקידים באוניברסיטה קיבלו דרגת שכר הניתנת רק למשנה למנכ"ל למרות שלא שימשו בתפקיד זה, ו-20% מהעובדים קיבלו דרגות אישיות במקום 2% - השיעור המקובל בשירות המדינה, וכי עובדים מקבלים תוספות של עד 55% למרות שהממונה על השכר אישר תוספת של 21% בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully