וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנלייט של אלוביץ' תקים באיטליה מערכות סולריות בהשקעה של 35 מיליון יורו

ואדים סבידרסקי

9.11.2010 / 10:21

המערכות עשויות להניב לחברה 15% תשואה על ההון העצמי



אנרגיה מתחדשת, מקבוצת יורוקום (44%) של שאול אלוביץ', הודיעה הבוקר כי חתמה על הסכם עם חברת אקונרג'י (econergy) הפועלת באיטליה, לפיתוח משותף והשקעה במיזמים סולריים באזורים שונים באיטליה, בהשקעה כוללת בפרויקט בעלות כוללת של כ-43 מיליון יורו ובהספק כולל של כ-15 מגה וואט. החברה עצמה תחזיק בבעלות ב-80% מהפרויקט (בשווי 35 מיליון יורו).



הערכות בשוק הן כי החברה תצטרך לגייס הון בקרוב. על היזם להעמיד כ-20% מהיקף ההשקעה בפרוייקט מהון העצמי, כלומר במקרה זה, אנלייט החברה תצטרך להעמיד בין 6 ל-7 מיליון יורו (30-35 מיליון שקל) ממקורותיה. בקופת החברה, נכון לסוף חציון הראשון של 2010, היו כ-28 מיליון שקל. כמו כן, בשוק מעריכים כי התשואה על הון העצמי, בהתחשב באפיון השוק האיטלקי, תסתכם בכ-15%.



אקונרג'י האיטלקית שתחזיק בממוצע ב-20% הנותרים, נמצאת בשליטת היזמים הישראלים אייל פודהורצור ויואב שפירא ובאחזקת מיעוט של שתי חברות פיתוח מקומיות באיטליה. החברה פועלת בשנתיים האחרונות להרכשת קרקעות וגגות מתאימים, רישוי ופיתוח של מיזמים סולריים באיטליה.
המיזם באיטליה יכלול פיתוח, מימון, הקמה ותפעול של חוות סולריות על גבי קרקעות (10 מגה וואט) וגגות (5 מגה וואט). הפרויקטים, שנמצאים בשלבים שונים של פיתוח, צפויים להיבנות במהלך 2011-2012, ולהניב עם השלמתם תקבולים בסך של כ-6 מיליון אירו בשנה. תחילת המיזמים כפופה לקבלת כל ההיתרים הנדרשים.



בחברה מציינים כי השוק הפוטו וולטאי באיטליה נחשב כיום לאטרקטיבי ביותר, לאור שילוב של תעריפים גבוהים, רגולציה תומכת, דירוג מדינה גבוה ונוכחות של שחקנים גלובליים. תחום ה- pv באיטליה מוסדר תחת רגולציה, והממשלה האיטלקית הציבה יעד של 8,000 מגה-וואט עד 2020, במתווה ובתעריפים ברורים וידועים מראש. לשם השוואה, עד היום הוקמו או אושרו באיטליה מערכות פוטו וולטאיות בהספק של כ-1,200 מגה וואט, לעומת כ-50 מגה וואט בישראל.



גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט אנרגיה מתחדשת, מסר כי "הכניסה לשוק האיטלקי היא חלק מאסטרטגיית הצמיחה של אנלייט, הכוללת הרחבת הפעילות לשווקים חדשים ולטכנולוגיות חדשות, והקמת שותפויות עם חברות בעלות ידע וניסיון מוכח בשוק בו הן פועלות. להערכתנו התעריפים באיטליה לשנתיים הקרובות מאפשרים הקמת פרויקטים עם שיעורי תשואה גבוהים, עם סיכונים נמוכים יחסית ודרגת ודאות טובה לגבי תנאי השוק. המודל העסקי שנבחר על ידינו הוא כניסה למיזמים בשלב מוקדם יחסית של הפרויקט תוך נטילת חלק פעיל בפיתוחו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully