וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "הפטור לחרדים מצה"ל - שגיאה הסטורית"

חן הלפרן ורמי שני

9.11.2010 / 10:40

שר האוצר ביקש לנאום על סדר העדיפויות בתקציב המדינה ונדרש להתייחס לנושא קצבאות ההכנסה לאברכים. לדבריו, "יש לי ביקורת על החרדים גם מבחינת הצבא וגם מבחינת העבודה"

שר האוצר יובל שטייניץ התייחס הבוקר (שלישי) לקצבאות ההכנסה של האברכים וטען כי "מבחינתי זו שגיאה היסטורית שבן גוריון נתן פטור לחרדים מצה"ל". שטייניץ, שהגיע לכנס שדרות לחברה על מנת להציג את סדר עדיפויות התקציב הדו שנתי שהגיש משרדו, נתקל בקולות מחאה רבים מצד סטודנטים במקום, הן מחוץ לאולם והן בזמן דבריו באולם ההרצאות. על כן, ביקש שר האוצר להישאר על דוכן הנואמים ולהתייחס לנושא הקצבאות, ואמר: "יש לי ביקורת על החרדים גם מבחינת הצבא וגם מבחינת עבודה".

שטייניץ ביקש להדגיש: "אם גם בעוד 20 שנה החרדים לא יצטרפו לצה"ל - מדובר במצב לא טוב - אבל צה"ל יוכל להחזיק מעמד. לעומת זאת, אם החרדים לא ישתתפו בעבודה - הצמיחה הכלכלית לא תוכל להמשך". משום כך, הסביר, "המטרה היא לעודד ולאפשר לחרדים ולנשים להשתלב בשוק העבודה. לגבי חוק האברכים, החוק קיים כבר 30 שנה. מדובר בחוק מצומצם ואנחנו מתכוונים להכניס בו שינויים כדי שהתשלום הזה לא יהפוך לתמריץ שלילי. המטרה היא שנמצא תשלום שלא ימנע מיציאה לעבודה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסטודנטים מוחים בזמן נאום השר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ארץ ישראל שייכת למדינת ישראל"

בתחילת דבריו התייחס שר האוצר, כאמור, לסדר העדיפויות שעמד לפניו בהרכבת תקציב המדינה וליחסו לתקצוב החינוך. שטייניץ אמר כי "האקדמיה בישראל נמצאת בתרדמת קשה". לדבריו, "אם בעבר האקדמיה בישראל היתה ברמה גבוהה ביותר, הרי שבשנים האחרונות היא שקעה מאוד".

שטייניץ אמר כי הנושא החשוב ביותר עומו התמודד משרדו בהרכבת הצעת התקציב הדו שנתי, הוא נושא האבטלה וצמיחת הכלכלה. "האיום הגדול ביותר בגוש האירו ובארה"ב הוא האבטלה. בגוש האירו ובארה"ב יש אבטלה גבוהה, לישראל היתה תחזית אבטלה של בין 10% ל-15% בעקבות המשבר הכלכלי, אבל בזכות המאבק התקציבי, האיום קטן". עם זאת, הוסיף שטייניץ, "האיום על הכלכלה הישראלית עדיין קיים".

שטייניץ אמר כי, יש בתקציב שינוי משמעותי בכל הקשור לתקציב הביטחון, "צמצמתי את דרישת מערכת הביטחון והקטנתי תוספות בהיקפים של 2-3 מיליארד שקלים שהועברו לחינוך ולהשכלה גבוהה וכן חיבור תחבורתי לפריפריה". לדבריו, בעוד שמנועי הצמיחה העיקריים הם ההי-טק ותעשיית המחשבים, ההשכלה הגבוהה שמייצרת את ההון האנושי נמצאת בשקיעה. השר אמר עוד כי בכוונתו להפעיל מס הכנסה שלילי בכל ישראל בשנים 2011-2012.

שטייניץ הוסיף והתייחס לשאלת התמלוגים מאוצרות הטבע בישראל, לקראת הגשת מסקנות ועדת ששינצקי בקרוב. "עומדת השאלה למי שייכים אוצרות הטבע של מדינת ישראל", אמר שטייניץ, "באוצר אימצנו גישה כי אנו שומרים על שוק פרטי ונמשיך לעודד אותו, אך מצד שני ארץ ישראל שייכת למדינת ישראל. הנושא הזה הוא נושא קרדינלי". שר האוצר שב וחזר כי "זו עזות מצח לומר לאזרחי ישראל שאוצרות הטבע שלהם הם לא שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully