וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב ירכוש את בית ההשקעות מילניום תמורת 30 מיליון שקל

ליאור זנו

9.11.2010 / 10:49

מילניום מנהל נכסים בהיקף של 1.35 מיליארד שקל; 12 מיליון שקל ישולמו למקימי מילניום עבור ייעוץ



בית ההשקעות מיטב ממשיך את מסע הרכישות ירכוש 100% מבית ההשקעות מילניום, המנהל נכסים בהיקף 1.5 מיליארד שקל, בתמורה ל-30 מיליון שקל. סכום הרכישה מורכב מ-18.1 מיליון שקל שישלם מיטב בתמורה למניות, ו-12 מיליון שקל נוספים למייסדי מילניום - אורי שרוני, יגאל מזרחי ורונן קאופמן - בעבור שירותי ייעוץ למשך 3 שנים, והתחייבות לאי תחרות ל-5 שנים.



תחום הפעילות הגדול ביותר של מילניום הוא בניהול תיקי השקעות, בהיקף של 770 מיליון שקל. מלבד זאת, פעילות קרנות נאמנות של החברה מסתכמת ב-390 מיליון שקל ופעילות קופות הגמל ב-350 מיליון שקל. לאחר השלמת העסקה, תנהל מיטב נכסים בהיקף של 35 מיליארד שקל. השלמת העסקה תלויה עדיין באישור הממונה על ההגבלים העסקיים, רשות ניירות ערך ומשרד האוצר.



לפני כחודש פורסם כי מיטב ירכוש את כל הפעילויות של בית ההשקעות החרדי הילת שוהם, המנהל נכסים בהיקף 750 מיליון שקל בקרנות נאמנות, קופות גמל ובתיקים. אחד מבעלי המניות בהילת שוהם הוא גאון אחזקות, המחזיק גם ב-21.4% ממיטב. לפני שנה, כשמוזג בית ההשקעות של גאון אחזקות לתוך מיטב, העדיפו במיטב וגאון להשאיר את האחזקות בהילת שוהם מחוץ למיזוג.



בשנתיים האחרונות ביצע מיטב כמה עסקות שהפכו אותו לבית ההשקעות החמישי בגודלו בישראל. ב-2009 מיזג לתוכו את בתי ההשקעות גאון שוקי הון וישיר בית השקעות. במקביל, רכש מיטב את פעילות אפריקה בית השקעות, מקבוצת אפריקה ישראל, ורכש את קופות הגמל של חברת וייזר. את העסקה האחרונה ביצעו במיטב לפני ארבעה חודשים, כשרכשו פעילות של חברת ניהול תיקים קטנה בעלת היקף נכסים של כרבע מיליארד שקל המפוזרים על 120 לקוחות.



אילן רביב, מנכ"ל מיטב, אמר כי "מיטב תמשיך לבחון הזדמנויות בשוק ולנצלן, ככל שיהיו אנו מעריכים כי העסקה תושלם בחודשים הקרובים וכי תרומתה לשורת ההכנסות והרווח של מיטב תורגש כבר במחצית הראשונה של 2011".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully