וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים מחזיר את הדגלים לכחול והלבן

צבי זרחיה

9.11.2010 / 12:30

בנק הפועלים הודיע כי דגלי ישראל החינמיים אותם הוא מזמין מסין, ירכשו מעתה ממפעלי טקסטיל בארץ בלבד, זאת בעקבות מאבק פומבי של ח"כ יחימוביץ' נגד הבנק בנושא

בנק הפועלים ירכוש מעתה את דגלי ישראל ביום העצמאות רק במפעלים בישראל. כך הודיע מנכ"ל הבנק ציון קינן אל ח"כ שלי יחימוביץ (עבודה) בעקבות פנייתה אליו בעניין.

יחימוביץ' מנהלת מאבק פומבי נגד הבנק כבר כמה שנים, משום שלקראת כל יום עצמאות נוהג הבנק לחלק חינם מיליוני דגלים שאותם הוא מזמין במפעלים בסין.

יחימוביץ' פנתה בשבוע שעבר אל קינן וציינה כי "נודע לי כי גם השנה, לקראת יום העצמאות תשע"א, יצא הבנק במכרז פתוח ליבואנים. זאת למרות ניסיון ההידברות של איגוד תעשייני הטקסטיל עם אנשי הרכש של הבנק...הרטוריקה שאפיינה את קמפיין חלוקתן של מיליוני שרשראות הדגלים ביום העצמאות הקודם, הייתה רטוריקה של ציונות, אהבת מולדת, גאווה לאומית ותרומה לחברה".

"מיותר לציין שמלים אלה מתרוקנות מתוכנן העמוק והמחייב כאשר את הדגלים מייצרות פועלות סיניות המשתכרות דולר או שניים ליום, ואילו תעשייני טקסטיל ישראלים ופועלים במפעלים ובמתפרות נפגעים פעמיים. פעם אחת משום שלא הזמנתם אצלם, ובכך יכולתם לספק להם פרנסה ותקווה, ופעם שנייה משום שמי שקיבל מכם בחינם דגל סיני ממילא כבר לא יטרח לקנות את תוצרת המתפרה הישראלית".

יחימוביץ' גם ציינה במכתבה כי "חוק הדגל" המחייב ייצור דגלי ישראל רק במדינה מתקדם והולך וכי ראוי שהבנק יקדים את יישום החוק ויודיע על דעת עצמו כי תיפסק הרכישה בסין. "אני פונה אליך בבקשה ללוות את הקמפיין הציוני שלכם במעשה ציוני אמיתי, ופשוט לקנות את הדגלים בישראל. תרומתכם לתעשייה הישראלית ולעובדיה תהיה עצומה, ואני בטוחה שתזכו בשל כך לכבוד ולהערכה רבים. אהיה הראשונה לפרגן לכם בשל כך".

במקביל מגיע לידי סיום חקיקה חוק "הטקסטיל הביטחוני", חוק נרחב ומקיף בהרבה, של יחימוביץ' וח"כים נוספים, אשר יחייב את צה"ל, את המשטרה ואת השב"ס, לרכוש טקסטיל תוצרת הארץ, בדומה לנהוג על פי חוק זהה בארה"ב.

גם חוק זה נועד למנוע פיטורים המוניים בענף הטקסטיל, פיטורים אשר לדברי מציעי החוק יעלו למדינה הרבה יותר מאשר רכש כחול לבן. יצויין כי הן חוק הדגל והן חוק הטקסטיל הביטחוני אינם מהווים הפרה של הסכמי הסחר הבינלאומיים ועומדים בדרישותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully