וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת טבע-מדיוונד-פוליהיל יוצאת לדרך: ישתפו פעולה בפיתוח מוצרים לריפוי פצעים

ליאור זנו

9.11.2010 / 12:04

טבע תרכוש בשלבים 51% ממדיוונד תמורת 163 מיליון דולר; מדיוונד תרכוש את פוליהיל תמורת 200 מיליון דולר



עסקת מדיוונד-טבע-פוליהיל נחתמה ויוצאת לדרך, כך עולה מהודעה שפרסמה כלל ביוטכנולוגיה, חברת האם של מדיוונד (55%) ופוליהיל (41%) לבורסה היום. שלוש החברות ישתפו פעולה בכדי ליצור סל מוצרים משותף בתחום ריפוי הפצע. פוליהיל תהיה אחראית על פיתוח המוצרים, בעוד שמדיוונד תנהל ותייצר את המוצרים וטבע תדאג לשיווק הגלובלי.



בחלקה הראשון של העסקה, תרכוש , שמחזיקה ב-14.7% ממניות , את השליטה במדיוונד בכמה שלבים. ראשית, תרכוש טבע מניות של מדיוונד ב-7 מיליון דולר במועד ההשלמה הראשוני של העסקה, המעניק למדיוונד שוווי של 200 מיליון דולר לפני הכסף. כמו כן, תשקיע 5 מיליון דולר בחברה, ובסך הכל תעביר במועד הקלוזינג 12 מיליון דולר למדיוונד.



בנוסף, תהיה טבע רשאית להשקיע 65 מיליון דולר נוספים במדיוונד לפי שווי של 200-300 מיליון דולר לפני הכסף, בהתאם לאבני דרך של התקדמות המוצרים. במועד ההשלמה הראשוני יעלו החזקות טבע במדיוונד מ-12% ל-18%. אם תבצע את כל ההשקעה הנוספת, היא תחזיק ב-51% במדיוונד, וכלל ביוטכנולוגיה תחזיק ב-29% מהחברה.



בחלקה השני של העסקה, תרכוש מדיוונד את חברת פוליהיל, בעזרת הכסף שתזרים אליה טבע. על פי ההסכם, תרכוש מדיוונד מניות של פוליהיל ב-7 מיליון דולר במועד ההשקעה הראשוני, המשקף לפוליהיל שוי של 90 מיליון דולר. בנוסף, תרכוש מדיוונד מניות פוליהיל ב-193 מיליון דולר, במועדי ההשקעה של טבע במדיוונד עצמה, לפי שווי של 90-270 מיליון דולר לפוליהיל. בנוסף, תשלם מדיוונד לפוליהיל תמלוגים של 40% ממכירות המוצרים.



לפני כשבוע הודיעה מדיוונד כי הגישה בקשה לרשות התרופות האירופית לאשר את שיווקה של התרופה נקסובריד - nexobrid (לשעבר debrase) במדינות האיחוד האירופי. הבקשה הוגשה בהליך שיאפשר למדיוונד לקבל את האישור לשווק התרופה בכלל המדינות באיחוד מבלי שיהיה צורך בהגשת בקשה נפרדת לכל אחת מהן. מדיוונד צופה שהליך רישום התרופה יימשך עד שנה.



מדיוונד הכריזה ביוני 2010 על הצלחה בניסוי בשלב השלישי והמכריע בבני אדם בתרופה נקסו בריד שמיועדת להטריה של כוויות מדרגה שנייה ושלישית - כלומר לטיפול סלקטיבי ברקמה הפגועה מכווייה וסילוקה באמצעות מריחת תרופה ממקור ביולוגי על הפצע. זהו תחליף לטיפול המקובל כיום: הסרה של הרקמה הפגועה יחד עם רקמות בריאות שכרוכה בניתוח ובאשפוז.



גל כהן, מנכ"ל מדיוונד, אמר בעקבות השלמת העסקה כי היא "משלבת את החוזקות של כל אחד מהצדדים לאורך שרשרת הערך ומאפשרת למדיוונד להקדים את שלב המכירות ולממש את חזונה ליצירת חברה תעשייתית ישראלית המפתחת, מייצרת וממסחרת מוצרים רפואיים חדשנים וגלובליים בתחום ריפוי הפצע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully