וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשארה יאבד הפנסיה מהמדינה; ח"כ זחאלקה לח"כ לוין: "אתה איש מוות. ידיך מגואלות בדם"

צבי זרחיה

9.11.2010 / 12:45

וועדת הכנסת אישרה להצבעה בקריאה הראשונה הצעת חוק השוללת תשלום גמלה לחבר כנסת שאינו מתייצב לחקירה



חבר הכנסת לשעבר עזמי בשארה יאבד את הפנסיה החודשית שלו מהמדינה בסך של 7,248 שקל. כך עולה מהחלטתה בצהריים של ועדת הכנסת לאשר להצבעה בקריאה הראשונה הצעת חוק השוללת תשלום גמלה לחבר כנסת שאינו מתייצב לחקירה בגין חשד לביצוע עבירה חמורה. הצעת החוק הוגשה על ידי הח"כים יריב לוין (ליכוד) וישראל חסון (קדימה).



כזכור בשארה עזב את הארץ ב-2007, ולאחר מכן התפטר מהכנסת. הוא נחשד בעבירות חמורות של ריגול. חרף זאת הוא קיבל דמי הסתגלות מהכנסת בסך של כ-200 אלף שקל, ומאז הוא מקבל פנסיה חודשית מהמדינה. היקף התשלומים שקיבל מאז התפטר מגיעים לכ-512 אלף שקל.



לוין הסביר כי "הצעת החוק היא תוצאה של מציאות הזויה בה כנסת ישראל משלמת לח"כ לשעבר בשארה פנסיה חודשית, בעוד הוא נמלט מהארץ ונדרש לחקירה בשל חשד לעבירות חמורות. לוין הוסיף כי המצב בו נבחר ציבור בעת שכיהן, ניצל את מעמדו, ביצע עבירות חמורות שיכולות לעלות בכדי בגידה, נמלט, לא מתייצב לחקירה וממשיך לקבל תשלומים מקופת המדינה, הוא לא תקין וספק אם יש מדינה שהיתה מקבלת אותו. הוא גם פוגע באמון הציבור ובאופן שהפרלמנט משתקף בעיניו".



במהלך הישיבה הטיח ח"כ ג'מאלה זחאלקה (בל"ד) מילים קשות לעברו של לוין ואמר: "אתה איש מוות, אתה לא שפוי. ידיך מגואלות בדם". ח"כ לוין השיב: "אין לך מקום בכנסת ישראל, מי שתומך בטרור לא יכול לשבת פה".



בדברי ההסבר להצעת החוק כתבו היוזמים כי "המצב כיום גורם לעיוות, ולכן יש לקבוע נורמה על פיה שליחי ציבור ממלאים ומקיימים את חובתם במסגרת החוק ובכפוף לגורמי אכיפת החוק. יש לנקוט בסנקציה כלפי כל אחד, ללא הבדל דת, גזע, מין או לאום, אשר ייחשד בהפרת החוק ולא יעמיד את עצמו לרשות גורמי אכיפת החוק. זהו צעד סביר שבו כל 'דמוקרטיה מתגוננת' צריכה וראוי שתנקוט. זהו צעד המהווה אמירה ברורה וחד משמעית של חברי הבית".



ח"כ ישראל חסון, סגן ראש השב"כ לשעבר ויוזם הצעת החוק, אמר במהלך הדיון כי "ישנו צורך למצוא פתרון לסיטואציה שנוצרה. בשארה עשה שימוש ציני בחוק וזילזל ברשויות החוק של מדינת ישראל, בניגוד למה שמצופה ונדרש מכל מחוקק. ח"כ שלא נוהג כך - צריך לשלול ממנו כל גמלה או תשלום מהכנסת. לא ייתכן שח"כ ישים ללעג את רשויות החוק וייהנה מהחוק היבש. אני לא מכיר שום מדינה שנמצאת בעימות ומשלמת לסוכן שמשרת את האויב מעל ל- 500 אלף שקל במצטבר. חוק זה נועד לתקן את העיוות שהגענו אליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully