וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג: העובדים הזרים לוקחים עבודה לערבים

אלדד דור

9.11.2010 / 12:55

לפי שר הרווחה, מצב התעסוקה של החרדים והערבים דורש סיוע ממשלתי. לדבריו, הדחיפה להשאיר את החרדים מחוץ לשוק העבודה "יורה להם ברגל", ויש לדחוף לשילוב גבוה יותר של הערבים בעבודה

שר הרווחה יצחק הרצוג, דיבר היום (שלישי) בכנס שדרות לחברה בפאנל בנוגע להשכלה הגבוהה והתייחס לשתי הקבוצות המוחלשות בחברה, המגזרים הערבי והחרדי: "הערבים רוצים להשתלב בחברה. יש שינוי לטובה, אבל הוא איטי. הערבים משתלבים גם בשירות המדינה, אבל הם לא מגיעים לעמדות בכירות דיין. נדע שעברנו שינוי כשנראה בבורסה ובלב ת"א מנכ"לים ערבים ומנהלים ערבים. לציבור זה יש בעיות שונות - בהן שמרנות, המביאה לאתגר בהוצאת נשים ערביות לעבודה".

"אני מוטרד מכך שהרבה מאוד מן הפרנסה במגזר הערבי היא עדיין ממגזר השירותים, בנייה, חקלאות וכדומה, אנשים בעלי שכר נמוך. גם כך, למגזרים הללו נכנסים עובדים זרים מאפריקה, מסתננים, ואני חושש שהם לוקחים מקומות עבודה לאזרחים הערבים. אנחנו רואים את זה בצורה מאוד בולטת בדו"ח העוני. המאמץ צריך להיות ממוקד לכל רמות ההכנסה ולכל מקומות התעסוקה. צריך להתמקד במגזר זה בהעצמת נשים, בהסרת חסמים באזור ולתת תמריצים משמעותיים ביציאה לתעסוקה".

"מגזר החרדים שונה. מדובר בחברה שבחרה לחיות במסגרת חיים כזאת, אי אפשר להמשיך ככה, ויש להביא לשינוי. במגזר זה יש תמורות, בהן נהירה לעבר תעסוקה נשית. הבעיה העיקרית במגזר היא תעסוקת הגברים. כאן, אנחנו מודעים לתהליכים מרתקים של השתלבות גברים חרדים באקדמיה, אך הציבור צריך לסגור פערים ברכישת הכלים - בעברית תקינה באנגלית תקינה וכו'. סוגיית האברכים שמה הכל מול עינינו, לא ניתן ללכת אחורה. המצב הקיים מנוגד לאינטרס הלאומי של יציאת חרדים לתעסוקה, ומי שדוחף להשאיר את המצב הקיים יורה לציבור הזה ברגל, ומשאיר אותו בחיי דלות עד כדי קבצנות. יש רצון, ואנחנו צריכים לעזור לציבור הזה לעזור לעצמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully