וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר היווני: "הקיצוצים החדים במדינות אירופה עלולים להוביל אותן למיתון חוזר"

סוכנויות הידיעות

9.11.2010 / 14:44

יורגוס פפאקונסטנטינו אמר כי הוא חושש מכך שהשווקים יאלצו את המדינות לנקוט בקיצוצים חדים מדי



שר האוצר של יוון, יורגוס פפאקונסטנטינו, אמר כי הוא מודאג מכך שהשווקים יאלצו את מדינות אירופה לנקוט בקיצוצים חדים מדי, אשר עלולים להוביל אותן למיתון חוזר.



"אני לא מאלה שחושבים שמדינות אירופה צריכות ללחוץ על דוושת הבלם ולצמצם את הגירעונות בצורה שתחנוק את הצמיחה", אמר פפאקונסטנטינו בכנס בלונדון. "יש פה סיפור שצריך לספר, ובו כמה מדינות צריכות להדק את החגורה, ואחרות פחות".



ממשלות אירופה הגבירו השנה את מאמציהן לקיצוץ הגירעונות בעקבות משבר החובות של יוון, אשר הוביל את האיחוד האירופי להקים קרן בשווי של כמעט טריליון דולר לסיוע למדינות במצוקה. אמצעים אלה, בשילוב עם האטת ההתאוששות הגלובלית והתחזקות היורו, עלולים לפגוע בצמיחתן של כלכלות אירופה.



"אני חושש מאוד ממצב שבו השווקים יאלצו אותנו לצמצם את גירעונותינו, מה שיוביל למיתון חוזר", אמר פפאקונסטנטינו, והוסיף כי קיימים כיום חששות לגבי מדינות אחרות בגוש היורו.



שוק האג"ח הממשלתיות של אירלנד רשם ירידות היום, זה היום ה-11 ברציפות. כתוצאה מכך עלה המרווח בין התשואה על האג"ח האיריות לבין מקבילותיהן הגרמניות לשיא של 5.54%. בשלושת החודשים האחרונים זינקה התשואה על האג"ח הממשלתיות של אירלנד, לנוכח חששות משקיעים מכך שממשלת אירלנד לא תצליח לצמצם את הגירעון שלה - הגבוה מבין מדינות גוש היורו - או לממן את חילוץ הבנקים במדינה ללא סיוע חיצוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully