וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 מיליון ביצים טורקיות מגיעות לישראל

עמירם כהן

9.11.2010 / 14:42

משרד החקלאות אישר יבוא ללא מכס של מיליוני הביצים מטורקיה בשל המחסור הצפוי בחודש הקרוב. היבוא שאושר מהווה כ-7% מצריכת הביצים החודשית הממוצעת; בסתיו גוברת הצריכה בעוד שההטלה בלולים יורדת

משרד החקלאות אישר הבוקר יבוא של 10 מיליון ביצים מטורקיה בלא מכס. על יבוא ביצים מוטל מכס, אך משרד החקלאות יבקש מהאוצר לתת ליבואנים פטור בשל המחסור הצפוי בביצים במהלך החודש הנוכחי. היבוא שאושר מהווה כ-7% מצריכת הביצים החודשית הממוצעת, אך בחודשי הסתיו גוברת הצריכה בעוד שההטלה בלולים יורדת.

ההחלטה על מתן היתרי היבוא התקבלה במועצת הלול, גוף סטטטורי הממונה מכוח חוק מועצת הייצור על ייצור ושיווק הביצים. ענף יצור הביצים בישראל הוא מתוכנן במכסות ורובו ככולו מצוי בידי חברי מושבי קו העימות בגליל, במושבי קו התפר, עוטף עזה והשפלה. ההחלטה על היבוא התקבלה לאחר שבדיקה שעשתה מועצת הלול בקרב המשווקים העלתה חשש כי צפוי מחסור בהמשך החודש.

מזכיר ארגון מגדלי העופות, יעקב כהן, העריך כי בפועל לא יהיה צורך לייבא יותר מ-5 מיליון ביצים, כמות שיהיה בה די כדי לאזן את השוק. עוד אמר כהן כי על יצרני הביצים לגלות הבנה ואחריות ולא לאפשר מצב לפיו תחסר ולו ביצה אחת בשוק. עוד אמר כי מדי חודש ייבדק ההיצע מול הביקושים ואם יהיה הכרח יתכנו יתרי יבוא נקודתיים נוספים כדי לאזן את השוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully