וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ואיטליה מחזקות את הקשר החקלאי

בועז וולניץ

9.11.2010 / 15:35

שר החקלאות האיטלקי חתם עם מקבילו הישראלי שלום שמחון על הסכם לשיתוף פעולה בתחום החקלאות, אשר מבוסס רובו על טכנולוגיות חדשות בתחום

"אני מקווה שגם מדינות אחרות באזור ישקיעו משאבים ויתמכו ביוזמות דומות לאלה של ישראל ואיטליה, כמו גם להמשיך ולחפש טכנולוגיות חדשניות לשיפור רמת החיים של אוכלוסיית העולם" - כך אמר היום (שלישי) שר החקלאות, המזון ומדיניות הייעור האיטלקי, ג'יאנקרלו גאלאן, בעת חתימה על הסכם לשיתוף פעולה עם ישראל. החתימה, שנעשתה בנוכחות עמיתו הישראלי, השר שלום שמחון, בקמפוס אוניברסיטת בן-גוריון בשדה בוקר.

ההסכם שנחתם הוא במזכר הבנות בילטראלי לקידום "שיתוף פעולה בתחום החקלאות בין איטליה לישראל". לדברי שמחון והשר גאלאן, שתי המדינות חולקות מספר מחקרים מועדפים, הכוללים מקורות טבעיים ברי קיימא בתחום ניהול החקלאות (קרקע ומים), איכות מזון, הסתגלות חקלאית לשינויי מזג האוויר, רמת הדיוק של טכנולוגיות מתקדמות בתחום עיבוד חקלאי וגנומי לגינון ולחוות המתמחות בגידולי פירות. מזכר ההבנות כולל מפגשים שנתיים לשיתוף פעולה מחקרי בילטראלי בין שני השרים, שנועדו לקדם אינטרסים משותפים.

השר האיטלקי הוסיף, כי ישראל מהווה דוגמא מצוינת לכך שבמחויבות עמוקה לנושא אפשר לעצור ובמקרים מסוימים אף להתגבר על תופעת המדבור.

השר שמחון גילה שכשני שלישים מהמים שבהם משתמשים בישראל הינם מים מושבים. על עמיתו האיטלקי, אמר:"אני מוצא כאן חבר ועמית לעבודה ולדרך ובטוחני שהחקלאות הישראלית והאיטלקית ישתפו פעולה בתחום המחקר והידע, בין היתר בזכות החברות החדשה הזו".

"מזכר ההבנות יצור את מסגרת העבודה הרצויה לחיזוק שיתוף הפעולה העתידי בין שתי המדינות" אמר פרופ' פדרו ברלינר, מנהל המכונים לחקר המדבר ע"ש בלאושטיין, המתמחה בטכנולוגיות חקלאיות באזורים צחיחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully