וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים למטוסים הישנים: אל על השמישה את הבואינג 747-200 הישן; הטייסים שחזרו יהנו מהטבת שכר

זוהר בלומנקרנץ

9.11.2010 / 16:31

הצי הפסיק את פעילותו בגלל חוסר כדאיות כלכלית אך חזר לשימוש לנוכח ההתאוששות בענף הטסת המטענים

חברת חידשה במפתיע את פעילותו של צי מטוסי המטען מדגם בואינג 747-200 אשר נסגר לפני מספר חודשים וטייסיו פוזרו בין ציי מטוסיה האחרים של החברה, כך נודע ל-themarker. המהלך לווה בהסכם עבודה חדש בין ההנהלה לוועד טייסי אל על, בראשותו של הקברניט איתי רגב אשר מבטיח הטבות שכר לטייסים אשר חזרו להטיס את המטוס הישן.



צי מטוסי המטען מדגם בואינג 747-200 הפסיק את פעילותו בגלל חוסר כדאיות כלכלית וקליטתו של מטוס מטען חדש מדגם בואינג 747-200. מדובר בצי של 4 מטוסים ישנים מדגם זה אשר אף חרגו תדיר מגבולות רעש ההמראה המותר מנתב"ג. חלק ממהנדסי הטייס - המקצוע היחיד עדיין בענף התעופה אשר קיים בהפעלת מטוסי בואינג מדגם 747-200 עבר לתפקידי קרקע ואחרים פרשו לגימלאות. טייסי הצי עברו הסבות ונקלטו בצי מטוסי הנוסעים מדגמי הבואינג האחרים אשר מפעילה אל על.



אולם, לנוכח ההתאוששות אשר החלה מסתמנת בענף הטסת המטענים ובמסגרת מחוייבותה של חברת התעופה, להחזיק "צי ברזל" של מטוסי מטען לשעת חרום - כחלק ממניית הזהב של המדינה - החליטה הנהלת החברה לפתוח מחדש את צי המטוסים. אחד מהמטוסים הישנים הושמש וטייסי הצי ומהנדסיו עברו השתלמות חדשה מזורזת והחלו מסוף החודש שעבר לבצע טיסות מטען.



המטוס הישן-חדש יבצע בעיקר טיסות מטען מישראל לאירופה וממנה וכן צפוי להשתלב בהטסתה של תוצרת חקלאית מנתב"ג בעונת החורף הקרובה. מחברת אל על נמסר בתגובה: "חברת אל על מפעילה את מטוס ה-747-400 וה-747-200 במסגרת פעילות המטענים של החברה; במשימה עוסקים עם כל הלב, אנשי החברה על הקרקע ובאוויר".



על פי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת) הוטסו בסך הכל כ-22.7 אלף טונה של מטענים בספמבטר השנה מנתב"ג ואליו - גידול של 5.25% לעומת ספטמבר השנה. התפלגות הטסת המטענים מלמדת כי כ-11.9 אלף טון מטען הוטסו בבטן מטוסי נוסעים בנתב"ג והשאר במטוסי מטען יעודיים של חברות התעופה להטסת מטענים הפועלות בקווים לישראל וממנה.

  • עוד באותו נושא:
  • אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully