וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בת"א נחתם במגמה חיובית

ליאור זנו

9.11.2010 / 16:52

יום המסחר בתל אביב ננעל בעליות שערים במחזורים נמוכים. מדד ת"א 25 עלה ב-0.6%, ת"א 100 התחזק ב-0.6%, מדד הבנקים התחזק ב-0.8% ומדד מניות הנדל"ן עלה ב-1.7%

יום המסחר השלישי בשבוע נחתם בעליות אך במחזורי מסחר נמוכים - 1.4 מיליארד שקל, על רקע מגמה דומה שהסתמנה בטרום פתיחת יום המסחר בוול סטריט. מדד ת"א 25, עלה ב-0.6% ונחתם ברמה של 1,268 נקודות ות"א 100, הוסיף גם הוא 0.6% ל-1,171 נקודות. מדד הבנקים התחזק ב-0.8% ומדד מניות הנדל"ן עלה ב-1.7%.

"במשך כל תקופת המיתון העולמי מאוקטובר 2008 האינפלציה במשק היתה גבוהה, בעיקר תוצאה של העלייה במחירי הדיור. האינפלציה הכוללת את מחירי הדיור גבוהה מהאינפלציה בלא רכיב הדיור". אמר הבוקר נגיד בנק ישראל הפרופ' סטנלי פישר בדיון שקיימה ועדת הכספים. לדבריו, ללא הדיור האינפלציה במשק היתה מאוד נמוכה - מתחת ל-1%. הנגיד הוסיף כי האינפלציה כעת צפויה על בסיס החזאים לעלות ב-12 החודשים הבאים. האינפלציה עד סוף השנה תמשיך לעלות בגלל מחירי הדיור. עד לסוף שנת 2011 תחזור האינפלציה ליעד השנתי של כ-3%.

בתוך כך, רמת הפעילות בשוק הנדל"ן באוקטובר היתה נמוכה יחסית, ומחירי הדירות נותרו ללא שינוי. מנתוני מדד יד2 ו-TheMarker, המבוססים על מחירי דירות בלוח האינטרנט יד2, עולה כי בתל אביב ובערי הלוויין שלה נרשמו עליות מחירים, אך בשיעורים זניחים. סמוך לסגירת המסחר הורו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט על עליות של עד 0.5% בפתיחה.

בזירת המקרו האמריקאית, נחתם אתמול יום נטול דיווחים כאשר המשקיעים מעכלים את הידיעות אשר הגיעו משוק התעסוקה ביום שישי האחרון על רקע הדיונים סביב ההרחבה המוניטארית השנייה עליה הכריז הפד בשבוע שעבר. לפי נתוני משרד העבודה האמריקאי, גדל מספר המועסקים במשק האמריקאי ב-151 אלף בחודש אוקטובר - גבוה מתחזיות האנליסטים, שציפו לעלייה של 70 אלף. שיעור האבטלה נותר ללא שינוי על 9.6%, בהתאם לתחזיות האנליסטים.

סך הכנסות פרטנר ברבעון השלישי עמדו על 1.65 מיליארד שקל - עליה של 5%. ההכנסות משירותים בלבד בחברה (לא כולל מכירת מכשירים) עלו ב-4% ל-1.44 מיליארד שקל. הרווח התפעולי של פרטנר זינק ב-19% ל-476 מיליון שקל. הרווח הנקי זינק ב-18%, והוא עומד על 309 מיליון שקל. החברה תחלק את רובו של הרווח הנקי, 300 מיליון שקל, כדיבידנד למשקיעים, בשווי 1.93 שקל למנייה בודדת.

מחכים לששינצקי

מניות מגזר חיפושי הגז והנפט המשיכו לרכז מחזורי מסחר גבוהים ונסחרו בעליות. זאת לאחר שהפגינו ירידות חדות אתמול על רקע הדלפות בנוגע למיסוי וגובה התמלוגים עליהם תמליץ ועדת ששינסקי, שתפרסם את המלצותיה ביום שני הבא - ה-15 בנובמבר.

חברת אלעד US שבבעלותו הפרטית של יצחק תשובה תזמן אסיפה של בעלי איגרות החוב לצורך אישור של מהלך פרעון מוקדם של 71% מהסדרה. החברה מציעה לפרוע בפירעון מוקדם את 3 התשלומים שאמורים היו להתתבצע ביוני 2011, יוני 2012 וביוני 2013 בהיקף של 250 מיליון דולר. הפירעון יתבצע על פי השווי המתואם המלא (פארי) של האיגרות. יתרת תשלומי הקרן והריבית יבוצעו כמתוכנן על פי לוח הסילוקין המקורי, כלומר ביוני 2014 וביוני 2015.

נטוויז’ן, הציגה גידול קל של 2.5% בהכנסות, לתוצאה של 329 מיליון שקל, אך השקעות החברה בפעילות טלפוניה קווית (VOB) גרמו לירידות במדדים אחרים. הרווח התפעולי של נטוויז'ן ירד ברבעון ב-28% ל-27 מיליון שקל. החברה מדווחת כי ההשקעה בפעילות הטלפוניה הקווית גררה הפסד תפעולי של 9 מיליון שקל.

חברת פרוטליקס, המפתחת תרופות מבוססות חלבון מן הצומח, פירסמה היום את דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי 2010 והציגה מכירות בסך 3.2 מיליון דולר אשר לא הספיקו לכיסוי הפסד תפעולי של 2.8 מיליון דולר. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על הפסד נקי של 2.5 מיליון דולר לעומת 5.9 מיליון ברבעון המקביל.

חברת סלקום, שבשליטתה של דסק"ש (52%) מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר דיווחה אמש על תביעה ייצוגית נגדה. על פי התביעה, מחייבת סלקום את לקוחותיה בגין שירותי תוכן מבלי לקבל את הסכמתם לכך. אם תאושר התביעה כתובענה יצוגית, מוערך סכום התביעה בכ-405 מיליון שקל, מתוכם 300 מיליון שקל בגין עוגמת נפש. על פי הודעת החברה, בשלב ראשוני זה אין ביכולתה של סלקום להעריך את סיכויו של ההליך המשפטי.

בית ההשקעות מיטב ממשיך את מסע הרכישות וירכוש 100% מבית ההשקעות מילניום, המנהל נכסים בהיקף 1.5 מיליארד שקל, בתמורה ל-30 מיליון שקל. סכום הרכישה מורכב מ-18.1 מיליון שקל שישלם מיטב בתמורה למניות ו-12 מיליון שקל נוספים למייסדי מילניום - אורי שרוני, יגאל מזרחי ורונן קאופמן - בעבור שירותי ייעוץ למשך 3 שנים, והתחייבות לאי תחרות ל-5 שנים.

אנלייט אנרגיה מתחדשת, מקבוצת יורוקום (44%) של שאול אלוביץ', הודיעה הבוקר כי חתמה על הסכם עם חברת אקונרג'י (Econergy) הפועלת באיטליה, לפיתוח משותף והשקעה במיזמים סולריים באזורים שונים באיטליה, בהשקעה כוללת בפרויקט בעלות כוללת של כ-43 מיליון יורו ובהספק כולל של כ-15 מגה וואט. החברה עצמה תחזיק בבעלות ב-80% מהפרויקט (בשווי 35 מיליון יורו).

כפי שפורסם ב-TheMarker בתחילת השבוע, הודיעה הבוקר חברת הנדל"ן מבני תעשייה של אליעזר פישמן, על השבתו של משה מורג לכסא לתפקיד המנכ"ל, אותו אייש בבין השנים 1994-2006. מורג יחליף את דלית בראון, שהתפטרה בשבוע שעבר.

עסקת מדיוונד-טבע פוליהיל נחתמה ויוצאת לדרך, כך עולה מהודעה שפרסמה כלל ביוטכנולוגיה, חברת האם של מדיוונד (55%) ופוליהיל (41%) לבורסה היום. שלו החברות ישתפו פעולה בכדי ליצור סל מוצרים משותף בתחום ריפוי הפצע. פוליהיל תהיה אחראית על פיתוח המוצרים, בעוד שמדיוונד תנהל ותייצר את המוצרים וטבע תדאג לשיווק הגלובאלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully