וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי הסחורות שוברים שיאים בהובלת הזהב

הסחורות עלו לשיאים חדשים. הזהב רשם שיא של 30 שנה, ולצידו הגיעו גם הכסף והסוכר לשיא של שלושה עשורים, הקפה לשיא של 13 שנה, והתירס והנפט ברמה הגבוהה מאז 2008

מחירי הסחורות שוברים היום (שלישי) שיאים בהובלת הזהב, שחצה באופן סופי את רמת 1,400 דולר לאונקיה והגיע עד למחיר של 1,422.80 דולר. מדובר ברצף העליות הרביעי. כמו כן, גם הכסף הגיע לשיא של 30 שנה ואונקיית כסף אחת עומדת על רמה של כ-29 דולר.

מחיר הזהב עלה מתחילת השנה בקרוב ל-28%, ונמצא בדרכו לעלייה שנתית עשירית ברציפות - רצף העליות השנתי הארוך ביותר מאז שנת 1920 לפחות. עם זאת, מחיר השיא של הזהב הוא רק שיא נומינלי ועודנו נמוך באופן ניכר משיא מותאם אינפלציה שנרשם בינואר 1980, כאשר מחיר הזהב הגיע לרמה של 873 דולר לאונקייה. במונחים ריאליים, יצטרך מחיר הזהב לעלות לרמה של יותר מ-2,000 דולר לאונקייה כדי לשבור את השיא שנרשם לפני שלושה עשורים.

גם הסוכר הגיע לשיא של שלושה עשורים וכן מחיר הקפה הגיע למחיר הגבוה ביותר ב-13 השנים האחרונות. הסחורות הנוספות שהגיעו לשיאים היום הן התירס והנפט, שהגיעו לרמתם הגבוהה ביותר מאז 2008. מחיר הנפט טיפס והגיע לרמת של 88 דולר לחבית, זאת לאחר שסוכנות האנרגיה הבינ"ל פרסמה את התחזית על הענף לטווח ארוך, בה צפתה כי המחיר עשוי לעלות מעבר ל-100 דולר לחבית ב-2015 ועד ל-200 דולר לחבית ב-2035.

"אני חושב שהמשקיעים מפנים את הכסף לסחורות" אמר רומיין לת'ייר, מנהל קרנות באחד מבתי ההשקעות המתמחים בסחורות. "כולם רוצים סוכר, קפה, מתכות בסיסיות זהב, וכסף", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully