וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדבר הכי כואב בניתוח לשינוי מין - כשחותכים לך 30% מהמשכורת"

נתי טוקר

9.11.2010 / 17:11

כך אמר יו"ר כנס שדרות לחברה עוזי דיין בפאנל מעמד האשה בכנס



בשנת הלימודים תשס"ח 55.1% מכלל הסטודנטים באוניברסיטאות היו נשים, אך שיעורן בקרב הסטודנטים להנדסה היה נמוך הרבה יותר ועמד על 26% בלבד. נתון בולט זה עלה לדיון היום בכנס שדרות בדיון משותף של הוועדה לקידום מעמד האשה וועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת.







לדברי עוזי דיין, יו"ר כנס שדרות לחברה, מטרת הכנס היא להעביר את נושא מעמד האשה לפסים מעשיים במישור הפוליטי. "הדבר הכי כואב בניתוח לשינוי מין הוא שחותכים לך 30% במשכורת. אנחנו מעבירים כאן את הטיפול בבעיה למישור הפוליטי - שם משנים דברים".



ח"כ מאיר שטרית אמר כי "תפישת העולם היא שנשים מתאימות יותר לתפקידי הורות, ולכן לא לומדות את מקצועות ההנדסה, הנתפשים כגבריים. גם ההורים מעודדים את הילדים למקצועות קשים ומורכבים ואת הנשים למקצועות קלים יותר. יש בעולם תחרות על הון אנושי, ולכן צריך שהמדינה תעודד לימודים גם של נשים בתחום זה".



פרופ' חגית ירון מסר, נשיאת האוניברסיטה הפתוחה - שהינה גם פרופ' להנדסת חשמל ולאקטרוניקה - אמרה בדיון, כי במקצועות ההנדסה החדשים כמו אדריכלות ומזון, חל שיפור בשיעור הנשים, אך המצב הקשה ביותר נמצא בתחומי ההנדסה "הקשים", כמו חשמל ואלקטרוניקה.



"יש בישראל חומות מגדריים שמונעות מאנשים לממש את עצמם", אמרה ירון מסר. "העובדה שנשים מצוינות לא מגיעות לתחומים האלה גורמת לכך שלפעמים תופסים את אותו התפקיד גברים פחות מצוינים. בנוסף, שילוב של נשים בעמדות מפתח בתעשייה משפר את התחרותיות הכלכלית - זה עלה ממסמך שחתומים עליו בכירים במשק בעולם. לפי המסמך, לנוכחות של נשים בישיבות הנהלה יש השפעה לטובה על הפעילות העסקית".



ד"ר מירי ימיני, ראש המרכז ליזמות וחדשנות sce, אמרה בדיון כי "ברגע שנשים הן מיעוט בתחום ההנדסה, אנחנו לא מנצלים את הפוטנציאל". לדבריה, "כשבודקים את המצב הסוציו אקונומי רואים שהנשים במקצועות ההנדסה והטכנולוגיה הן מהשכבות המבוססות יותר, ואילו בפריפריה שיעורן נמוך הרבה יותר. אין בישראל תפישה לטיפול בבעיה, ולא מתבצע טיפול מערכתי בה".



יוסי שובל, סמנכ"ל בחברת אינטל שמעסיקה נשים רבות בתחומי ההנדסה, אמר כי החברה מאפשרת לנשים להשתלב בתחום באמצעות חופשות לידה בלתי מוגבלות בזמן, הפעלת מעונות ומתן אפשרויות לאימהות לשלב קריירה והורות.



ח"כ ציפי חוטובלי, יו"ר הוועדה לקידם מעמד האשה, אמרה כי הדיון בסוגיית לימודי ההנדסה בקרב נשים צריך להיות רחב יותר: "הופתעתי לראות נתונים שנשים נרתעות מלימודי הנדסה כי יש קושי של שילוב קרירה. מדובר בקשקוש. נשים הן יותר מ-50% ברפואה, זה יותר קל? נשים גם מגיעות לדרגות גבוהות בתחום המשפט. החסם כאן הוא יותר עמוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully