וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית יאהו מזנקת ב-6% על רקע שמועות כי חברות השקעה פרטיות יגישו לה הצעת רכש

סוכנויות הידיעות

9.11.2010 / 17:46

ענקית ההשתלטויות KKR היא בין החברות המעוניינות ברכישת יאהו, לפי דיווח של ה"ניו יורק פוסט"



מניית מזנקת כעת ב-6% בוול סטריט בעקבות דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס, לפיו קבוצה של חברות השקעה פרטיות פנו ליו"ר ומייסד עליבאבא, ג'ק מא, במטרה להגיש הצעת רכש משולבת לענקית האינטרנט.



רויטרס דיווחה היום כי קונסורציום משקיעים פנה למא וניסו לשכנע אותו להצטרף להצעת רכש ליאהו, שבועיים לאחר שדווח כי aol שוקלת לרכוש את יאהו. יאהו מחזיקה בנתח של 40% מעליבאבא, חברת המסחר המקוון הגדולה בסין, נתח ששוויו מוערך ביותר מ-10 מיליארד דולר ושאותו רכשה יאהו ב-2005 תמורת כמיליארד דולר. הדיווח ברויטרס לא פירט אילו חברות השקעה פרטיות מעורבות בניסיון לרכוש את יאהו.



עם זאת, העיתון "ניו יורק פוסט" דיווח כי ענקית ההשתלטויות kkr היא בין החברות המעוניינות ברכישת יאהו. ג'ורג' רוברטס, ממייסדי kkr, מיודד לפי הדיווח עם מנכ"ל יאהו לשעבר ג'רי יאנג, שבלם את ניסיונותיה של מיקרוסופט לרכוש את יאהו ב-2008. ניסיון הרכשה של kkr, לפי ה"פוסט", אינו קשור להתעניינות של aol ברכישת החברה.



יאהו עצמה שכרה באוקטובר את שירותיו של גולדמן סאקס כדי לטפל בניסיונות לרכשה. לדברי גורמים המקורבים לחברה, כל הצעת רכש ליאהו תצטרך לעמוד על לפחות 25 מיליארד דולר.



יאהו, מפעילת מנוע החיפוש השני בגודלו באינטרנט, מנסה בימים אלה לשקם את מעמדה כמובילת אינטרנט לאחר שהתקשתה בשנים האחרונות להתחרות בענקיות אינטרנט כמו גוגל ופייסבוק. בחודשים האחרונים סובלת יאהו מבריחה של בכירים, לאחר ששלושה ממנהליה הבכירים עזבו את החברה בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully