וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונגרס: האישור לגרסה הגנרית של לובנוקס שהפיל בקיץ את מניית טבע - חשד לניגוד עניינים

סוכנויות הידיעות

9.11.2010 / 19:42

ביולי האחרון הוביל האישור שהוענק לחברות התרופות מומנטה וסנדוז לנפילה של 9% במניית טבע



האישור שהוענק לחברות התרופות מומנטה וסנדוז לפתח גירסה גנרית של התרופה לדילול דם לובנוקס, שהוביל ביולי האחרון לנפילה של 9% במניית , הוענק באופן שיצר רושם, שהחברות קיבלו את הזכויות לפתח ראשונות את התרופה זכו לאישור באופן לא הוגן - כך טענה היום ועדת הביקורת של הקונגרס, שפירסמה היום דו"ח בנושא.



לפי הדו"ח, סנדוז, השייכת לנוברטיס, ומומנטה ייעצו בחינם למנהל התרופות והמזון (fda) שאישר את פיתוח התרופה בעבר, ולכן העובדה שזכות הפיתוח הוענקה להן יצרה מראית עין של ניגוד עניינים. אישור התרופה ב-23 ביולי הוביל לנפילה של 9% במניית טבע, לאחר שנתפש כאיתות נוסף לכך שבקרוב תיסלל הדרך לאישור גירסה גנרית של התרופה לטיפול בטרשת נפוצה קופקסון, תרופת הדגל של טבע שמספקת על פי הערכות 25%-30% מרווחיה.



לפי ה"ג'ורנל", עיקר הביקורת של הקונגרס על הליך אישור הגירסה הגנרית ללובנוקס נבע מכך שב-2008 שכר ה-fda את מומנטה כדי לחקור תרופות פגומות שיובאו מסין. במקביל, בחנו בכירים בסוכנות את בקשתה של החברה לשווק גירסה גנרית של לובנוקס, המיוצרת על ידי סנופי אוונטיס. כתוצאה מכך, לפי הדו"ח, "הסתכנו בכירי הסוכנות באובדן של אמון הציבור ביורשו של ה-fda". ה"ג'ורנל" ציין כי מסקנות הדו"ח עשויות להתברר כקריטיות לשתי החברות, כמו גם ליריבותיהן - בהן טבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully