וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מקוב: "המצב בתחום הבריאות בארה"ב קשה; מרשמים רבים לא ממומשים כי החולים לא יכולים לממנם"

אורה קורן

9.11.2010 / 19:57

יו"ר גיוון אימג'ינג: מליוני חולים כרונים הפסיקו לרכוש תרופות בעקבות המשבר הכלכלי



"המצב בארה"ב בתחום הבריאות קשה מאוד", אמר השבוע ישראל מקוב, יו"ר חברת המיכשור הרפואי גיוון אימג'ינג ולשעבר מנכ"ל טבע בפגישה עם יצואנים שנערכה בתל אביב. הפגישה נערכה ביוזמת מכון היצוא לקראת יציאתה של גיוון אימג'ינג לתערוכת מדיקה בגרמניה בשבוע הבא.



לדברי מקוב, "הסטטיסטיקה אמנם אינה מראה זאת, אולם ישנם הרבה מאוד מובטלים ועשרות מיליוני אנשים שחרדים לאבד את מקום עבודתם. יש לכך השלכה והשפעה על שוק הבריאות. אנו נתקלים בתופעה שמרשמים של מחלות כרוניות אינם ממומשים, שכן אלה שאינם מבוטחים אינם יכולים להרשות לעצמם ללכת לרופא ולממש אותם. יש קושי גדול בצריכה ומאידך גידול ברגולציה, וכיום אנו מתמודדים עם מכשולים גדולים יותר משהיו בעבר".



מקוב, שחזר בסוף השבוע האחרון מסיור בארה"ב ובהודו, אמר כי "הפוטנציאל הקיים בהודו אדיר, אולם חלון ההזדמנויות ליצואנים הישראליים אינו אינסופי. בניגוד לארה"ב, בהודו המצב מדהים. 99% מחברות הסטארט אפ המתחילות חושבות שהן מכירות את השוק האמריקאי אך הן אינן מכירות את השוק ההודי". לדבריו, "אם הייתי צריך להתחיל משהו בתחום המדיקה, הייתי נוסע להודו. אך גם כאן צריך לזכור, שמדינות אחרות מנסות למקסם את עצמן בשוק ההודי ואם אנחנו לא נהייה שם, ההודים ימצאו פתרונות של מדינות אחרות".



לגבי דרך הפעילות בהודו אמר מקוב כי בניגוד לתפישה שעדיף לפעול בה באמצעות סניף מקומי המנוהל על ידי מקומיים, עדיף לשמור על הניהול הישראלי. "אני לא ממליץ לכם לפתח סניף בהודו. צד שלישי אף פעם לא יעשה לכם את העבודה. אתם בעלי המוצר ואתם אלה שצריכים לקדם אותו. נסו לתת מענה לבעיות, להיות בשטח ולהביא את האנשים הנה".



על פי נתוני מכון היצוא, בחודשים ינואר-ספטמבר 2010 הסתכם יצוא הציוד הרפואי בכמיליארד דולר - עלייה של 7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בה הסתכם היצוא בכ-991 מיליון דולר. היצוא לצפון אמריקה הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של השנה בכ-446 מיליון דולר - עלייה של כ-3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.



היצוא לאיחוד האירופי הסתכם בכ-313 מיליון דולר - עלייה של כ-2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. היצוא למזרח אירופה הסתכם בכ-41 מיליון דולר - עלייה של כ 25% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.



היצוא לאסיה הסתכם בכ-195 מיליון דולר - עלייה של כ 20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. היצוא לדרום ומרכז אמריקה הסתכם בכ-45 מיליון דולר - עלייה של כ-40% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. היצוא לאפריקה הסתכם בכ-5.5 מיליון דולר - עלייה של כ-3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.



תערוכת מדיקה תיערך בתאריכים 17-21 בנובמבר בדיסלדורף, גרמניה, בהשתתפות כ-4300 מציגים מ-60 מדינות. צפויים לבקר בתערוכה כ-140,000 איש מ-100 מדינות. בביתן מכון היצוא בתערוכה מציגות 45 חברות ישראליות. כמו כן, צפויים להתקיים בשיתוף עם הנספחים המסחריים מפגשים עסקיים בין החברות הישראליות לחברות זרות מובילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully