וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל החשש מטרור: חברה ניגרית תחליף את אל על בטיסות הצליינים

זוהר בלומנקרנץ

9.11.2010 / 20:06

מדובר על הפסד הכנסה של מיליוני דולרים לחברה הישראלית



חברת התעופה הניגרית אריק אייר תבצע את טיסות הצליינים לישראל וממנה במקומה של חברת אל על, כך נודע ל-themarker. חברת התעופה הישראלית אמורה היתה להטיס את הצליינים לישראל עבור החברה המקומית tat - ניגריה, מסוף אוקטובר; אולם רשויות הביטחון במשרד התחבורה אסרו ברגע האחרון על ביצוען על ידי חברת אל על, בגלל החשש לפיגועי טרור. המשמעות המעשית: הפסד הכנסה של מיליוני דולרים לחברת התעופה הישראלית.







חברת התעופה הניגרית הגישה לרשות התעופה האזרחית (רת"א) בקשה לבצע את הטיסות אשר צפויות להתחיל כבר בימים הקרובים ולהתקיים ישירות בין שתי המדינות. גורמים בכירים מענף התעופה המעורבים בנושא אמרו אתמול ל-themarker, כי "עקב מגבלות ביטחון ישראליות חמורות, נוצר מצב שבראשונה מזה שנים, אין לאף חברה ישראלית יד ורגל בטיסות הצליינים מניגריה לישראל וממנה ואנו מאוד מצרים על כך".



על פי התכנון המקורי שנפסל, טיסות אל על היו צריכות להתקיים בשיטה המכונה "חכירה רטובה", כלומר חברת התעופה הישראלית תפעיל את מטוסיה על הצוותים בעבור החברה הניגרית. סמלי חברת אל על במטוסי הבואינג רחבי הגוף מדגם בואינג 747-400 יוסרו וכן מספר ואות הטיסה לא יהיו של החברה הישראלית, כחלק מצעדי הביטחון והשמירה על סודיות.



מדובר בסדרה של כ-20 טיסות אשר תימשך כחודשיים-שלושה ברציפות, לערך טיסה בשבוע. בסך הכל צפויים להגיע ארצה 12-10 אלף צליינים מניגריה. הטיסות תתבצענה משלוש שדות תעופה שונים במדינה האפריקאית לנתב"ג וממנו.



תנועת הצליינים מאפריקה משמשת אחד ממגזרי התיירות והתעופה המרכזיים לישראל. המאמינים מהיבשת השחורה שוהים כשבוע ימים בארץ ומסיירים במקומות הקדושים לנצרות, כמו ירושלים ונצרת. בשנים קודמות נהגו הניגרים לשלוח צליינים לישראל וממנה, באמצעות חברות תעופה זרות; אולם אין זו הפעם הראשונה שחברת תעופה ישראלית מבצעת מבצע מסוג כזה של טיסות לניגריה.



במרס 2009 היתה זו חברת התעופה ישראייר שהשלימה סדרת טיסות דומה להבאת 15 אלף צליינים מניגריה לישראל וממנה, ברכבת אווירית של כ-60 טיסות שנמשכו למעלה מחודשיים. גם באותו מבצע בוצעו הטיסות תחת מעטה כבד של סודיות, שכלל טיסות תחת קוד של חברת תעופה זרה ולא תחת קוד הטיסה השגרתי של החברה הישראלית ואבטחה באמצעות חברה אמריקאית.



בדצמבר 2009 הצטרפה גם חברת אל על לביצועה של סדרה נוספת והטיסה כמה אלפי צליינים מניגריה לישראל, במשך קרוב לשלושה חודשים 3-2 טיסות לשבוע. באל על סרבו להתייחס לנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully