וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סילבן שלום: "יש מחסור בקרקעות; לתושבי המרכז לא תהיה ברירה אלא לעבור לפריפריה"

שלומית צור

9.11.2010 / 20:10

השר חתם את הערב הראשון בכנס שדרות בהכריזו כי המדינה נכשלה בחיזוק הפריפריה



השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום חתם את הערב הראשון של כנס שדרות, ואמר כי הוא בטוח שלתושבי המרכז לא תהיה ברירה - והם ייאלצו לעבור לצפון ולדרום מפאת מחסור בקרקעות.



לדבריו, המדינה נכשלה בניסיון להעלות את חיזוק הפריפריה לראש סדר העדיפויות. "אין מה להתפלא כאשר בוחרים פוליטיקאים שמתעסקים רק בחוץ ובביטחון, כשלאחר היבחרם הם עוסקים רק בחוץ ובביטחון. זה היה המצע שלהם ולשם כך הם נבחרו. החוכמה היא להגיע למצב שפוליטיקאים יתעסקו גם בחוץ, גם בביטחון וגם בשדרות וישובים נוספים בפריפריה".



באוקטובר הבא ייפתח בית הספר הראשון לרפואה בצפת, לדברי שלום. "זה יביא לשדרוג בתי החולים בצפון ול-5,000 מקומות עבודה נוספים", אמר שלום. "1,100 סטודנטים יוכשרו ברפואה, בסיעוד ובפיזיותרפיה".



שלום התייחס גם למחירי הדיור ולנתון הטרי על עליית מחירי הדירות באשקלון ב-7% ברבעון האחרון של השנה. "אין לי ספק שימשיכו לעלות יותר ויותר לערים דרומיות וצפוניות כי אין מספיק קרקעות. בדיוק כמו שעברו מתל אביב להרצליה - ומהרצליה לנתניה ולחדרה - ועכשיו גם ליוקנעם. בבאר שבע אין בעיית קרקע".



השר אף הזכיר את פעילותה של עמותת אור הפועלת להקמת ישובים חדשים בנגב והגליל ועד כה הקימה 7 ישובים חדשים בנגב ובגליל אליהם עברו להתגורר 4,000 משפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully