וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונית קן: בשוק התקשורת, התשתיות והתחבורה מתחרים "מאותתים" זה לזה במקום להתחרות

אורה קורן

9.11.2010 / 20:58

"ישנן בארץ במיגוון תחומים פרקטיקות שעוזרות לשחקנים לשמר נתחי שוק ולפגוע בתחרות"



"ישנן בארץ במיגוון תחומים פרקטיקות שעוזרות לשחקנים לשמר נתחי שוק ולפגוע בתחרות", כך אמרה הערב הממונה על הגבלים העסקיים, רונית קן במיפגש שנערך ביוזמת להב, מהפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב.







"ישנם במשק שווקים בעיתיים מבחינה תחרותית בהם יש יכולת לשחקנים מעטים לנקוט פרקטיקות שמשמרות נתח שוק, למנוע כניסת שחקנים קטנים מחוללי תחרות ויש בהם היבטי תיאום משתמע - איתותים בין שחקנים", אמרה קן. לדבריה, מדובר במיגוון שווקים "בין אם יש בהם רגולטור כמשרדי התקשורת, התשתיות והתחברה ובין אם אלה שווקים לא מפוקחים - התבוננות בהם הבהירה לנו, שנדרש כלי שיאפשר לרשות לטפל בשווקים אלה", הוסיפה.



בכך הבהירה קן את הצורך לקדם את השינוי בהצעת חוק ההגבלים העסקיים, שנועד להעניק לרשות ההגבלים סמכויות לתת הוראות בשווקים שאין בהם די תחרות.



"הכלי שגובש ועבר אישור הממשלה, ואני מקווה שבקרוב יגיע לדיון בכנסת, נשען על העקרונות הבאים", אמרה קן. "כשאנחנו רואים שוק עם מיעוט מתחרים ואנחנו יודעים לסמן חסמי כניסה ומעבר או בעלויות צולבות - הרשות יכולה להכריז (על קבוצת ריכוז , א"ק) ולהטיל בו הוראות עשה ואל תעשה. הכוונה אינה להיכנס בנעליו של הרגולטור אם קיים כזה, ולהכניס רגולציה דוגמת שיעור ההון הנדרש אלא רגולציה שבאה מתחומי תחרות, הוראות שנועדו לטפל בבעיות תחרות. ההוראות יכולות לטפל באותם חסמים ופרקטיקות שמעכבים את התהליך התחרותי ומרוקנים אותו מתוכן. לדוגמה אם הן עוסקות בסיכול ממוקד של מתחרים חדשים", הוסיפה.



בנושא ההפרטה והריכוזיות אמרה, כי "ככל שתהליכי הפרטה מלווים בהכנסת תחרות טרם ההפרטה והמדינה מאפשרת כניסת שחקנים חדשים - תהליכי ההפרטה מביאים תועלות רבות יותר למשק. זה מתפישת העולם שמנגנון תחרותי משרת בצורה מירבית את רווחת הצרכן".



לדבריה, המשבר הכלכלי הגביר את בעיית הריכוזיות במדינות נוספות, כנראה נוכח הלחצים המוגברים בשוק העולמי, והנושא נדון בהרחבה גם בארגון המדינות המפותחות (oecd).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully