וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל הופכת לדובאי החדשה - הבועה עשויה להתפוצץ"

סוכנויות הידיעות

9.11.2010 / 21:15

ה"ניו יורק אובזרוור": "לפחות הדבר מסביר את סירובה של ממשלת ישראל להקפיא את הבנייה בגדה המערבית"



"האם ישראל היא דובאי החדשה?", כך שאל העיתון "ניו יורק אובזרוור" בכתבה שעסקה בשוק הנדל"ן בישראל, שתוארה על ידי העיתון כגן עדן שנקלע לעיתים קרובות לבעיות".







"שוק הנדל"ן בישראל צומח בקצב המהיר ביותר כרגע בעולם. משקיעים זרים - בהם רבים מתושבי ניו יורק - ממהרים לרכוש נכסים בגן העדן הזה, שנקלע לעיתים קרובות לבעיות, אך ייתכן שמדובר בטעות", מזהיר העיתון. בתל אביב, הוא מציין, צמחו מחירי הדירות ב-46% מאז סוף 2008 ל-600 אלף דולר בממוצע לדירת 3 חדרים, בעוד שבירושלים עלו המחירים ב-15% מאז תחילת השנה למחיר ממוצע של 415 אלף דולר. בשנתיים האחרונות, דירג "גלובל פרופרטי גייד" את ישראל כשוק הדיור החם ביותר בעולם.



"אולם במקום לחגוג, ישראל רועדת מפחדת שהיא תסבול מגורל דומה לזה של שווקים אחרים שחוו התחממות יתר, כמו דובאי וארה"ב. לכן, בנק ישראל העלה את הריבית מספר פעמים ב-6 החודשים האחרונים בניסיון לצנן את הבועה", נכתב בעיתון, שציין כסיבות לעלייה במחירי הדירות בישראל את מערכת הבנקאות היציבה, את ההגירה הרוסית ואת הביקוש המוגבר לבתים.



העיתון מזהיר מפני פקיעתה של בועת הנדל"ן, ומציין כי ישראלים רבים מוחים נגד העלייה במחירים משום שאינה יכולים להרשות לעצמם לרכוש דירה. למרות שהמשכורות בישראל נמוכות בהרבה מאשר בניו יורק, מחירי הדירות מתייקרים בקצב מהיר יותר. "לפחות הדבר מסביר את סירובה של ממשלת ישראל להקפיא את הבנייה בגדה המערבית", סיכם העיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully