וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן ג'נרל אטלנטיק מעוניינת לרכוש את נטפים לפי 650 מיליון דולר

יורם גביזון

9.11.2010 / 21:23

הקרן המנהלת נכסים ב-15 מיליארד דולר היא אחת מחמש קרנות השקעה פרטיות זרות שפנו למרקסטון ולטנא



קרן ג'נרל אטלנטיק פנתה לקרן מרקסטון שמנוהלת על ידי אמיר קס ורון לובש ולקרן טנא שמנוהלת על ידי אריאל הלפרין בהצעה לרכוש את אחזקותיהן בחברת נטפים, העוסקת בפיתוח ובייצור של מוצרי השקיה בטפטוף ובהקמת פרויקטים בתחומי ההשקיה והחממות. ג'נרל אטלנטיק היא קרן השקעות פרטית, המנהלת נכסים ב-15 מיליארד דולר.



לפי הערכות, ג'נרל אטלנטיק, הממוקדת בהשקעות שבין 50 עד 500 מיליון דולר בחברות בעלות פוטנציאל צמיחה ופריסה גלובלית, היא אחת מחמש קרנות השקעה פרטיות שפנו למרקסטון ולטנא והציעו לרכוש את אחזקותיהן בנטפים, לפי שווי חברה של 650 מיליון דולר.



כמו כן, הציעו חמש הקרנות לקחת על עצמן חוב של 150-180 מיליון דולר; מרבית החוב נלקח כדי לצורך רכישת revaho ההולנדית ביולי 2007 תמורת 200 מיליון דולר, זמן קצר לפני פרוץ המשבר בכלכלה העולמית. קרנות ההשקעה מעוניינות לרכוש את הבעלות המלאה בנטפים. ואולם נראה כי הקיבוצים, בעלי המניות, חצרים (40%) יפתח, ומגל אינם מעוניינים למכור את אחזקותיהם בחברה לפי שווי זה.



קרן מרקסטון, בניהולם של אמיר קס ורון לובש, מחזיקה ב-14% ממניות נטפים ורושמת את השקעתה בה לפי שווי חברה של 677 מיליון דולר, כולל שווי המניות - 500 מיליון דולר, הלוואת בעלים ושווי האופציה לרכוש 5% נוספים ממניות נטפים לפי שווי של 500 מיליון דולר. טנא, בניהולו של אריאל הלפרין, מחזיקה ב-10% ממניותיה של נטפים ורושמת את אחזקתה בה לפי שווי חברה של 315 מיליון דולר.



מחלוקת בין בעלי המניות



לפי הערכות, קיימת מחלוקת בין בעלי המניות של נטפים לגבי הדרך הרצויה לגיוס הון ויצירת מנגנון שיאפשר למרקסטון ולטנא לממש את אחזקותיהן. בעוד מרקסטון מעדיפה תהליך קצר יחסית של מכירת אחזקותיה לקרן השקעות פרטית, הקיבוצים, וככל הנראה יו"ר החברה ישראל מקוב, מעדיפים הנפקה ציבורית לפי שווי גבוה מזה שהוצע למרקסטון.



בענף ההשקיה אומרים כי הקיבוצים אינם מכחישים את הכוונה להנפיק את החברה בעתיד בנאסד"ק, אם התנאים העסקיים יבשילו לכך. להערכתם, לנטפים יש פוטנציאל עצום להתרחבות עסקית וגידול במכירות, לאור הדרישה הגוברת להקמת תשתיות השקיה באמריקה הלטינית, בהודו, בסין ובמדינות ברית המועצות לשעבר, ובכלל זה בחלקיה הדרומיים של רוסיה. המקורות הוסיפו כי שווי החברה להנפקה או למכירה עשוי להגיע למיליארד דולר.



נטפים היא החברה המובילה העולמית בשוק ההשקיה בטפטוף, אף על פי שסבלה ממשבר קשה ב-2008. החברה עברה תהליך התייעלות מכאיב על ידי אלי שוחט ויגאל אייזנברג, המנכ"לים המשותפים, והיו"ר ישראל מקוב.



נטפים צפויה לסיים את 2010 במחזור של 600 מיליון דולר וברווח תפעולי תזרימי של 85-90 מיליון דולר. בנטפים מעריכים כי המחזור יעלה ל-700 מיליון דולר ב-2011, והרווח התפעולי התזרימי יגיע ל-110 מיליון דולר.



השיפור בעסקיה נבע על פי הערכות מהתמקדות בעסקי ההשקיה, בטפטוף ונסיגה מעסקי החממות שהם עתירי מימון לטווח ארוך וכרוכים בסיכון בגין האשראי שניתן ללקוחות. נטפים נדרשה להזרקת הון בקיץ האחרון כשגייסה 30 מיליון דולר מבעלי מניותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully