וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכנות האנרגיה הבינלאומית: "עידן הנפט הזול נגמר - הביקוש בסין יקפיץ את המחירים"

סוכנויות הידיעות

9.11.2010 / 21:57

IEA: מחיר הנפט יעלה לרמה של 110 דולר לחבית עד 2015, לעומת 87 דולר כיום



הביקוש הגובר לנפט בסין יוביל לעלייה חדה במחיר הנפט בשנים הקרובות, כך קבעה היום סוכנות האנרגיה הבינלאומית (iea) בתחזית האנרגיה שלה לשנת 2010, בו הכריזה כי "עידן הנפט הזול נגמר" וכי מחיר הנפט יעלה מעל 110 דולר לחבית עד שנת 2015.



ב-25 השנים הבאות, לפי התחזית, יעלו מחירי האנרגיה העולמיים בחדות בעקבות התיאבון הגובר לנפט בסין. "הצמיחה החדה בביקוש לאנרגיה בסין ישנו את הביקוש בשוק הנפט, ואם ההיצע לא יעלה בהתאם, המחירים יהיו גבוהים בהרבה מכפי שהם עכשיו", אמר פאטיח בירול, הכלכלן הראשי של ה-iea, שהעריך כי מחיר הנפט יעלה לרמה של 110 דולר לחבית עד 2015, לעומת כ-87 דולר לחבית כיום.



לפי הדו"ח של סוכנות האנרגיה הבינלאומית, סין מובילה לא רק בביקוש לדלקים מאובנים, אלא גם לאנרגיה מתחדשת. עד 2035, לפי התחזית, תגדיל סין באופן משמעותי את תפוקת החשמל שהיא מפיקה מרוח, מאנרגיה סולארית ומאנרגיה גרעינית. סין עצמה גם תהפוך לספקית מובילה של טכנולוגיות נקיות, כגון טורבינות רוח ותאים פוטו-וולטאים ותהפוך גם למובילה בשוק המכוניות החשמליות, דבר שלפי הדו"ח טומן בחובו השפעות מרחיקות לכת על תעשיות הרכב באירופה, ארה"ב ויפן.



הצמיחה בביקוש לאנרגיה בסין הייתה מטאורית: בשנת 2000 צריכת האנרגיה בסין הייתה כחצי מהצריכה בארה"ב, אולם עד סוף העשור כבר עקפה סין את ארה"ב והפכה לצרכנית הנפט הגדולה בעולם. צריכת האנרגיה בסין צפויה לעלות ב-75% בין 2008 ל-2035, לפי ה-iea, היות שהצריכה לנפט בסין היא עדיין כשליש מהממוצע בכלכלות מפותחות כמו ארה"ב ואירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully