וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה משתלטת על קרן סימביאן; הקרן תמכור רק רישיונות

יאיר מור, Gadgety

9.11.2010 / 22:08

פיתוח המשך המערכת יתבצע בנוקיה, שמבהירה כי המערכת לא תהפוך לקוד סגור



נוקיה וקרן סימביאן פירסמו אתמול בצהריים הודעות מקבילות, לפיהן תפסיק הקרן להתקיים במתכונתה הנוכחית. נוקיה עצמה תשתלט בפועל על המשך הפיתוח של המערכת, ואילו הקרן, שנתמכה בעבר על ידי חברות דוגמת מוטורולה, סוני-אריקסון וסמסונג, תהפוך לגוף למכירת רישיונות.



לפי ההודעות, יעברו המפתחים מקרן סימביאן לחטיבת הפיתוח של נוקיה, בעוד איגוד סימביאן יתקיים רק כ"ישות חוקית האחראית על מכירות רשיונות לשימוש בתוכנה ובקניינים רוחניים, כגון מותג הסימביאן".



לפני כשבועיים הודיע לי וויליאמס, מנכ"ל קרן סימביאן, על פרישה מסיבות אישיות. בשנה האחרונה סבלה מערכת ההפעלה, שנחשבה למובילה במשך העשור האחרון, מנטישה של יצרניות הסלולר שנבעה ממעבר הלקוחות למערכות מתחרות של אנדרואיד, אפל ו-rim.



נוקיה עצמה, שנותרה נאמנה לסימביאן, עתידה להשיק בקרוב את מערכת ההפעלה מיגו שפותחה בשיתוף עם אינטל ונועדה להעמיד תחרות ראויה בשוק הסמארטפונים. נוקיה הצהירה בעבר כי פלטפורמת המיגו לא תחליף את סימביאן, שתישאר מערכת ההפעלה המרכזית במכשירי החברה.



נוקיה ביקשה בהודעותיה להדגיש שאין הדבר אומר שסימביאן תהפוך למערכת בקוד סגור כמו המתחרות ios ווינדוז פון 7 אלא תתבסס על "מודל פתוח שונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully