וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלנים: למרות ההרחבה הכמותית - כלכלת ארה"ב תצמח ב-2% עד המחצית הראשונה של 2011

רויטרס

9.11.2010 / 22:12

סקר רויטרס: תוכנית ההרחבה הכמותית של הבנק הפדרלי תעלה התמ"ג ב-0.2%-0.3% בלבד



כלכלת ארה"ב צפויה לרשום צמיחה מתונה בלבד עד סוף המחצית הראשונה של 2011, למרות הבטחתו של הבנק הפדרלי להזרים 600 מיליארד דולר לכלכלה באמצעות הרחבה כמותית ולמרות סימני השיפור בשוק העבודה - כך עולה מסקר כלכלנים שערכה רויטרס.



לפי הסקר שנערך בקרב 70 כלכלנים, התמ"ג האמריקאי יצמח בקצב שנתי של 2% בלבד ברבעון הנוכחי, אותו קצב צמיחה כמו ברבעון השלישי. הצמיחה צפויה להאיץ לקצב שנתי של 2.2% ברבעון הראשון של 2011 ול-2.5% ברבעון השני של 2011, לפי הסקר.



"אנו צופים שתוכנית רכישת הנכסים החדשה של הבנק הפדרלי תגביר את הצמיחה באופן צנוע בלבד, ב-0.2%-0.3%", אמר ריצ'רד ברנר, הכלכלן הראשי של מורגן סטנלי. ברנר הוסיף כי תוכנית ההרחבה הכמותית של הבנק הפדרלי תסייע בייצוב ההתאוששות ובהגבלת הסכנה של אינפלציה.



למרות שהבנק הפדרלי הודיע בשבוע שעבר כי יבצע רכישות נוספות של אג"ח מעבר ל-600 מיליארד דולר שהוקצו לתוכנית ההרחבה הכמותית, מרבית הכלכלנים צופים כי לא ירחיב את התוכנית. בוול סטריט, לעומת זאת, צופים האנליסטים כי הבנק הפדרלי יגדיל את התוכנית, כאשר בגולדמן סאקס צופים כי הבנק הפדרלי יבצע רכישות אג"ח בסך 2 טריליון דולר במסגרת התוכנית - פי 3 מהתוכנית עליה הכריז הבנק הפדרלי בשבוע שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully