וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין השקעות בחינם

דניאל שבקס

10.11.2010 / 7:01

ניהול פיננסי



>> באחרונה אנו עדים לגל של התקפות על גובה דמי הניהול שגובים מנהלי מוצרי השקעה שונים, החל בקופות גמל וכלה בפוליסות פיננסיות. בכלל, נדמה שאנשים רוצים לקבל שירות בחינם, כמו בבנקים.

אבל הבנקים לא נותנים שום דבר בחינם. יתרה מזו, הם גובים דמי ניהול גבוהים הרבה יותר מאשר חברות הביטוח. רוצים דוגמה? הנה: בואו נדבר על פיקדון בנקאי, מה שאנו נוהגים לקרוא פק"מ. אחד הבנקים הגדולים במדינה מציע תמורת פיקדון של 100 אלף שקל, ריבית של 0.85% בשנה. מדובר בפיקדון נזיל, לא צמוד. מה שאומר שהלקוח מפסיד ריאלית לא מעט כסף מדי שנה. מה עושה הבנק עם כספי הפיקדון? גם אם נניח שהוא רוכש מק"מ ממשלתי, הוא מרוויח הרבה יותר ממה שהוא נותן. כיום תשואת המק"מ היא כ-2.3%. איך קוראים לפער בין מה שהבנק מרוויח למה שהוא נותן ללקוח? "דמי ניהול", נכון.



רוצים דוגמה נוספת? הנה, בבקשה. בנק אחר מציע תוכנית חיסכון לחמש שנים, ללא התחייבות, עם נקודות יציאה מדי שנה. אם יבחר הלקוח להישאר בתוכנית לחמש שנים, הוא יקבל הצמדה וריבית של 2.69% בשנה. אם נצא מנקודת הנחה שהבנק קונה בכסף הזה אג"ח ממשלתיות וקונצרניות בדירוג גבוה, הוא יגיע לתשואות של 5.5% בשנה. כמה מתוך זה מקבל הלקוח?



איך קוראים לפער בין הרווח של הבנק לרווח של הלקוח? לא קוראים לזה דמי ניהול? ועוד לא אמרתי כלום על העמלות השונות והמשונות שאנחנו משלמים.



במקום להפקיר את הכסף בבנק, לכו להפקיד אותו בחברות הביטוח, אולי תשלמו דמי ניהול של 1.5%, אבל התשואות שתקבלו יהיו גבוהות הרבה יותר ממה שתקבלו בבנק. אז בפעם הבאה שיועץ ההשקעות בבנק מספר לכם ש"אין דמי ניהול", תשאלו אותו כמה הבנק מרוויח על הכסף שלכם.



הכותב הוא מנהל המחלקה הפיננסית בחברת הירשוביץ פתרונות, ביטוחים ופיננסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully