וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורצמן עובר ממגדל לדש - ו-4.5 מיליארד שקל עשויים לעבור אתו

מאת נועם בר

10.11.2010 / 7:13

בלעדי לאחר שבע שנים במגדל ניהול תיקים, שמיל קורצמן צפוי להתמנות ליו"ר דש מוסדיים. גם המשנה למנכ"ל מגדל שוקי הון, אורי שמואלי, עזב השבוע את החברה



>> שמיל קורצמן, ממנהלי ההשקעות הוותיקים בשוק ההון, עוזב את בית ההשקעות מגדל שוקי הון ועובר לדש. אתמול חתם קורצמן עם בית ההשקעות דש על הסכם שלפיו הוא יתמנה בקרוב ליו"ר דש מוסדיים, החברה הבת של דש, המנהלת תיקים לגופים מוסדיים בהיקף של כ-6 מיליארד שקל.

קורצמן עוזב את מגדל שוקי הון לאחר שבע שנים בבית ההשקעות. בשנה וחצי האחרונות כיהן קורצמן כמנהל התיקים הראשי של מגדל ניהול תיקים. קודם לכן היה קורצמן מנכ"ל מגדל ניהול תיקים. בקרב הלקוחות הוותיקים של קורצמן כבר החלו אתמול התלבטויות אם לעבור עמו. כך בשיבולת חברה לניהול קופות גמל, שהיא אחת הלקוחות הוותיקים שהביא עמו קורצמן למגדל שוקי הון, הגיבו אתמול וציינו כי בימים הקרובים יבחנו את המצב החדש שנוצר, יעכלו את הדברים ויפעלו בהתאם.



קורצמן הגיע למגדל שוקי הון כשבית ההשקעות רכש ב-2003 את חברת עלומים ניהול השקעות, שהוקמה בידי קורצמן ב-97'. עלומים, שגם נוהלה בידי קורצמן, התמחתה בניהול השקעות בשוק הסולידי.



קורצמן מצטרף לכמה בכירים אחרים שעזבו בחודשים האחרונים את מגדל שוקי הון. לפני שלושה חודשים עזב את בית ההשקעות מנכ"ל חברת ניהול התיקים של מגדל, דוד לוי, זאת לאחר יותר מ-7 שנים בחברה.



לוי עזב את החברה שנה וחצי בלבד לאחר שמונה למנכ"ל מגדל ניהול תיקים. חודש לאחר מכן הצטרף לעוזבים את מגדל שוקי הון היועץ המשפטי של בית ההשקעות, עו"ד אלון אלפרט, והודיע על פרישה לאחר 11 שנה בחברה.



מלבד קורצמן עזב בשבוע האחרון את בית ההשקעות גם המשנה למנכ"ל, אורי שמואלי, שהיה אחראי על פעילות השיווק בבית ההשקעות. העזיבה השבוע של שמואלי הגיעה על רקע פירוק מחלקת השיווק והטמעה שלה לתוך החברות עצמן.



בשוק העריכו כי אחד הגורמים הקשורים לגל העזיבות הוא הצטרפותו לחברה של יוסי ניצני, מקורבו של יו"ר מגדל שוקי הון, ויקטור מדינה. ניצני מונה לדירקטור ויו"ר חברת ניהול התיקים, שעמה נמנים שניים מהבכירים שעזבו: לוי וקורצמן. נראה כי מאז שניצני נכנס לתפקידו הוא הפך לגורם דומיננטי מאוד בחברה והוביל כמה שינויים מבניים שיצרו מתיחות בקרב חלק מההנהלה של מגדל שוקי הון.



ניהול ההשקעות למוסדיים לא חדש לקורצמן. 75% מהכסף בהיקף של 6 מיליארד שקל שנוהל על ידיו במגדל ניהול תיקים היה של לקוחות מוסדיים. רובם אלה לקוחות שכבר הולכים עמו כברת דרך ארוכה. אחד התיקים המוסדיים הוותיקים שניהל קורצמן הוא התיק המנוהל תחת קופות הגמל שיבולת השייכות לקיבוץ הדתי. מדובר בתיק עם 800 מיליון שקל נכסים מנוהלים.



נכסי התיק שנוהל בידי קורצמן הושקעו באג"ח בלבד, למרות זאת השיג התיק תשואה שלא ביישה גם קופה מנייתית. בחלק גדול מהזמן הצליח קורצמן להביס גם את מרבית הקופות הכלליות והמנייתיות.



כך ב-2008, שנת המשבר הגדול, הניבה קופת הגמל של שיבולת תשואה שלילית של 5.2% בלבד, לעומת תשואה שלילית ממוצעת בענף של 16.4%. בסך הכל מאז 99' הניבו קופות הגמל של שיבולת תשואה של 133%-139% - כ-40% יותר מהתשואה המצטברת שהניב בתקופה הזו מדד האג"ח הכללי, הכולל אג"ח קונצרניות ואג"ח ממשלתיות.



אם אותם מנהלים מוסדיים יעדיפו לשמור על המשך קשרי עבודה עם קורצמן, עלולה מגדל שוקי הון לאבד חלק מפעילותה בגופים המוסדיים.



רוב הלקוחות המוסדיים מגיעים לבתי ההשקעות עם תיקים קטנים יחסית של 30-100 מיליון שקל, אך בקרב הגופים השייכים להסתדרות ניתן למצוא גם תיקים גדולים של מיליארדי שקלים. שיעור דמי הניהול מהנכסים המנוהלים שגובים בתי ההשקעות על ניהול תיקים כאלה הוא סביב 0.25% בשנה בתיקים קטנים של מאות מיליוני שקלים בודדים ו-0.06%-00.1% בתיקים גדולים. עם זאת, בשנה האחרונה יש מגמה של תחרות גוברת בתחום ומכרזים גדולים שעושה ההסתדרות מסתיימים גם בדמי ניהול של 0.03%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully