וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העודף במאזן הסחר של סין הגיע באוקטובר לרמה גבוהה מהצפוי של 27.1 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

10.11.2010 / 7:50

הבנק המרכזי של סין הורה לבנקים הגדולים להעלות את היחס בין הרזרבות להלוואות, על פי מקורות מקורבים



סין דיווחה היום כי העודף במאזן הסחר שלה הגיע באוקטובר לרמה גבוהה מהצפוי של 27.1 מיליארד דולר, וזאת יום לפני פתיחת פסגת מנהיגי ה-g20 בסיאול, שבה ידונו המנהיגים בחוסר האיזון בכלכלה העולמית ובמלחמת המטבעות. במקביל, דיווחו מקורות יודעי דבר כי הבנק המרכזי של סין הורה לכמה מהבנקים הגדולים להפריש יותר רזרבות, במאמץ לרסן את הנזילות.



היצוא מסין עלה באוקטובר ב-22.9% לעומת החודש המקביל בשנה שעברה, ואילו היבוא גדל ב-25.3%, כך דיווח משרד המכס הסיני. העודף במאזן הסחר, השני בגודלו השנה, היה גבוה מתחזיות אנליסטים לעודף של 25 מיליארד דולר. בספטמבר נרשם עודף של 16.9 מיליארד דולר במאזן הסחר של סין.



הבנק המרכזי של סין הורה היום לכמה מהבנקים הגדולים להגדיל את היחס בין הרזרבות לבין ההלואוות ב-50% החל מ-15 בנובמבר, כך אמר לבלומברג אדם המקורב לנושא. גורמים בבנק המרכזי של סין סירבו להגיב.



למרות מאמצי הממשלה, האינפלציה בסין ממשיכה להאיץ, ואנליסטים מעריכים כי באוקטובר הגיעה לקצב שנתי של 4%, המהיר ביותר זה שנתיים. מחירי הנדל"ן ב-70 הערים הגדולות בסין עלו בחודש שעבר ב-8.6% - העלייה המתונה ביותר זה 10 חודשים, לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בסין שפורסמו היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully