וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט חינם פונה למגזר החרדי

עדי דברת מזריץ

10.11.2010 / 7:59

רשת השיווק כמעט חינם מקימה 10 סניפים למגזר החרדי בהשקעה של כ-60 מיליון שקל. הסניף הראשון ייפתח בפסח בנתיבות. "נהיה זולים באופן משמעותי מהמתחרים"

שחקנים חדשים בשוק החרדי: האחים רני ועדי צים, בעלי רשת השיווק כמעט חינם, פותחים רשת למגזר החרדי בשם "מחסני כמעט חינם למהדרין". כמעט חינם מתכננת להקים 10 סניפים של הרשת החדשה בתוך שנתיים-שלוש, בהשקעה של כ-60 מיליון שקל.

"כרשת ארצית אנחנו לא יכולים שלא להתייחס לשוק החרדי הצומח, שהוא שוק לא ממותג - ולכן הרבה יותר רווחי", אמר ל-TheMarker רני צים. "צפי המכירות שלנו לרשת החדשה הוא מחזור שנתי של 300-500 מיליון שקל בתוך שלוש שנים". הסניף הראשון של הרשת ייפתח בחג הפסח הקרוב בפאוור סנטר שמקימים האחים צים בנתיבות. בנוסף חתמה החברה על חוזה לפתיחת סניף ברחוב כהנמן בבני ברק בסוף 2011.

"בימים אלה אנחנו ממפים את השטח ומחפשים מיקומים לסניפים באזורים עם אוכלוסייה חרדית", מסר צים. "במהלך החודשים הקרובים תהיה רשימה רצינית של חוזים לפתיחת סניפים שנחתום עליהם".

סניפי הרשת ישתרעו על פני 3,000-5,000 מ"ר לחנות ויכללו 2,000-3,000 פריטים, לעומת 15 אלף פריטים שכמעט חינם מחזיקה בסניפים המשתרעים על פני שטח דומה. "ברשת החדשה יוצג מגוון מצומצם - אם בסופרמרקט רגיל יש כמה גדלים שונים של מוצר מסוים, אז נחזיק רק את האריזה המשפחתית. השוק החרדי מחפש בעיקר אריזות גדולות ומותגים לא מדברים אליו. כל מוצר יקבל שטח מדף גדול וכך נוכל להגיע למצב שלפיו הסדרן מסדר את המוצר רק בבוקר ולא לאורך כל היום, מה שיאפר לנו לחסוך בשכר העבודה, המהווה כיום 7%-8% מהפדיון".

"נהיה זולים יותר מהמתחרים"

באמצעות החיסכון בשכר עבודה מתכוונת כמעט חינם להתחרות בזירת המחיר באופן אגרסיבי. "אנחנו מתכוונים להיות שחקן רציני ומשמעותי בתחום. היתרון שלנו הוא בעלויות שנחסוך ונהיה זולים יותר באופן משמעותי מ'יש' של שופרסל, 'אושר עד' או כל שחקן אחר בתחום".

רשת מחסני כמעט חינם, המפעילה 25 סניפים, ירתה את יריית הפתיחה לקראת הכניסה המגזר החרדי כשבינואר השנה יצאה בקמפיין פרסום ופעילות שיווקית בסניפים הפונה למגזר זה. היא התמקדה בקמפיין בהרחבת סל המוצרים המותאם למגזר החרדי בחלק מסניפי הרשת ובמבצעים שבהם יצאה על מוצרים בהכשר של העדה החרדית.

החברה, שהונפקה לפני כמה חודשים, נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-358.3 מיליון שקל. הכנסות הרשת למחצית ראשונה של 2010 הסתכמו בכ-493 מיליון שקל לעומת 367.5 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד. בכל 2009 הכנסות החברה היו כ-775 מיליון שקל.

על פי נתוני הקופות של חברת נילסן, מחזור המכירות בכלל המגזר החרדי במחצית הראשונה של 2010 היה 2.305 מיליארד שקל. בשוק זה יש שלושה שחקנים מרכזיים: יש, של שופרסל עם 56 סניפים, שפע שוק של רבוע כחול עם 16 סניפים וברכת הארץ עם 39 סניפים. בנוסף, קיימים שחקנים נוספים בשוק כמו חנויות חרדיות של רשתות פרטיות, רשתות פרטיות חרדיות וסופרמרקטים חרדיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully