וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 טרנדים שכדאי לאנשי שיווק להכיר

איילה צורף

10.11.2010 / 9:41

ג'רמי גוטשה מחברת Trend Hunter, המייעץ לקאדברי, פפסיקו ואמריקן אקספרס, מגיע לישראל. אלה תחזיותיו ל-2011



שיתוף

1. שופינג חברתי: הצרכנים יתייעצו עם חבריהם תוך כדי קנייה



>> "יותר ויותר צרכנים יבקשו לחלוק עם חבריהם מידע על המוצרים שהם רכשו ולשתף במידע הזה את חבריהם ברשתות החברתיות", מאבחן הטרנדולוג - מזהה הטרנדים - ג'רמי גוטשה, בעל החברה trend hunter. גוטשה, שמסתמך על קשרים עם כ-40 אלף איש הרשומים אצלו במאגר כמזהי טרנדים בעולם, מייעץ לחברות גלובלית, בהן קאדברי, פפסיקו ואמריקן אקספרס. גוטשה יגיע בשבוע הבא לישראל כאורח כנס סלקום מדיה.



לדברי גוטשה, "הטרנד הזה יעמיק לא רק מצד הצרכנים, אלא יזכה לשיתוף פעולה מצד החנויות: נראה מסעדות שיתקינו מכשירי אייפד על השולחנות ויאפשרו לגולשים לשתף במידע על המנה שלהם תוך כדי הארוחה. נראה מסכים אינטראקטיביים בתוך חנויות האופנה, שיאפשרו לגולשים להתחבר באמצעות חשבונות המדיה החברתית שלהם, לדווח על הרכישות שעשו ולהתייעץ עם הגולשים. וכמובן, התעצמות המגמה של הקנייה החברתית המשותפת, באמצעות אתרים כמו גרופון, שיהפכו את הגולשים לקבוצות רכישה בכל נושא ותחום".



לדברי עדי כהן, סמנכ"ל השיווק של סלקום: "הניידות והמיידיות הקיימות בסלולר מאפשרות לטרנדים כאלה להתפתח בצורה שלא היו יכולים להתרחש בלעדיו. אורך חיי טרנדים מתקצר משמעותית מכל מה שאנחנו מכירים, ועל אנשי שיווק לאתר טרנדים ולנסות ולהטמיע אותם במהירות כדי למקסם את הרלוונטיות שלהם ולשמור את המותג עדכני וחדשני".



מחקרי שיווק



2. פייסבוק וטוויטר יחליפו את קבוצות המיקוד



>> קבוצות המיקוד יוחלפו בהחלטות מסחריות דמוקרטיות באמצעות ההמונים. חברות יחדדו את הקשר עם הלקוחות שלהם על ידי זה שיערבו אותם יותר בתהליך הבחירה וקבלת ההחלטות של החברה.



רשתות אופנה יציגו בפני הצרכנים את האפשרויות לקולקציה הבאה, ואלה יצביעו על הדגמים שנראים להם. "זו גם תהפוך לדרך מעניינת לקבל רעיונות, בשילוב עם העובדה שקבוצות המיקוד האלה גם יפרסמו עבור החברה", אומר גוטשה. בישראל כבר החלו כמה גופים לעשות שימוש בקבוצות החברים שלהם בפייסבוק כדי לקבל החלטות עיצוביות או תוכניות על הפעילות שלהם, אך עדיין לא מדובר במגמה בולטת. כך למשל החלה סופרפארם, שדף הפייסבוק שלה מונה כ-65 אלף גולשים, להתייעץ עם החברים בו אודות אריזות מוצרים, ולהציע לגולשים לסייע בבחירת יצרן מוצר במותג פרטי.



שוק קבוצות המיקוד בישראל נאמד ב-6.5 מיליון דולר בשנה, שהם כ-13% מסך פעילות מחקרי הצרכנים במדינה.



המטרה העיקרית של חברות שבוחרות לנהל קבוצות מיקוד היא קבלת החלטות בצמתים שיווקיים, בשלב פיתוח המוצרים וכדומה. לעתים הסודיות המסחרית והחשש מהמתחרים תמנע מהן את שיתוף הגולשים, אך בחלק גדול מהמקרים יוכלו להיוועץ בחברי הדף שלהן במדיה החברתית.



תרומה לקהילה



3. "התרמות ענק במדיה חברתית"



>> תרומה לקהילה היתה בשנים האחרונות מגמה בולטת בקרב חברות. הן הבינו שכדי לשמור על קשרים טובים עם צרכניהן, עליהן להשקיע גם במה שהן נותנות לקהילה ולא רק במה שהן מקבלות. בהקשר החברתי-דיגיטלי, תיהפך מגמה זו למחודדת יותר. המדיה החברתית הופכת את התרומה לקהילה לשקופה יותר, מוחצנת יותר ומחוברת יותר לצרכנים.



לדברי גוטשה, "נראה גופים שמובילים התרמות ענק בטוויטר ובפייסבוק. מותגים מסחריים יחברו לעמותות שעוסקות בתרומה לקהילה, ויחד הם ינהלו פעילות רחבה במדיה חברתית. המותג יהיה נותן החסות של ההתרמה, והעמותה תנהל אותה, תחת מסרים כמו 'אם 1,000 גולשים יתרמו סכום מסוים של כסף, אנחנו נכפיל את התרומה'".



בשנה שעברה היו שני מותגים שפרצו את הדרך בזירה של תרומה לקהילה על בסיס פעילות במדיה חברתית: בנק צ'ייס מנהטן ופפסי. שתיהן הזרימו סכומים גדולים של כסף לעמודי הפייסבוק והטוויטר שלהם, והגולשים בחרו באילו עמותות להשקיע אותו. בישראל יצא בחודש שעבר בנק לאומי ביוזמה דומה. "חברות מחפשות דרך להתחבר אל הצרכנים והחיבור בין תרומה לקהילה, המדיה החברתית והצרכן יהפוך למשולש שילך ויתחזק, ומי שידחף את המותגים להוציא יותר ויותר כסף על תרומה לקהילה במדיה החברתית יהיו הצרכנים עצמם", אומר גוטשה.



מכירות



4. הגאדג'טים נכנסים לזירת המכירות



>> הטכנולוגיה תעשה את דרכה לרחבת המכירות של החנויות. "אם עד עכשיו אנשי השיווק עשו את עיקר השימוש בטכנולוגיה, בשנה-שנתיים הקרובות נראה גם אנשי מכירות שעושים בה שימוש נרחב", מעריך גוטשה.



"למשל, שימוש ב-rfid (מתקן קטן המשדר על תדרי רדיו למתקן אחר המצוי בקרבת מקום) כדי לעקוב אחר תזוזת הבגדים בתוך החנות, איזה בגד נמדד יותר או איזו חולצה נמדדה עם אילו מכנסיים. רשת אופנה יכולה ללמוד מכך המון.



"כך גם לוחות שילוט בחנויות, שכוללת qr קוד, מעין קוד שכשהוא נסרק על ידי מצלמה הוא מקפיץ על המראה או על הלוח בתוך תא המדידה אובייקטים וירטואליים. לקוחה שתיכנס למדוד חולצה ומכנסיים, למשל, תוכל לראות על גבי המראה סטים נוספים שיכולים להתאים לה מאותו סוג", מסביר גוטשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully