וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערך הבתים בארה"ב ירד ב-4.3% ברבעון השלישי - רבעון 17 רציפות של ירידות

סוכנויות הידיעות

10.11.2010 / 9:51

שווי הבתים נמוך כיום ב-25% מהשיא שנרשם ב-2006, לפי דו"ח של חברת המחקר זילו



שווי הבתים בארה"ב ירד ב-4.3% ברבעון השלישי של 2010 בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה - כך עולה מדו"ח של חברת המחקר בתחום הנדל"ן זילו. זוהי הירידה הרבעונית ה-17 ברציפות בערך הנדל"ן בארה"ב.



רצף הירידות בערך הבתים בארה"ב הוא הארוך והחמור ביותר מאז השפל הגדול של שנות ה-30. שווי הבתים בארה"ב נמוך כיום ב-25% מהשיא שנרשם ב-2006, לפי הדו"ח של זילו, אשר מכסה 145 אזורים עירוניים בארה"ב.



שיעור עיקולי הבתים הגיע לשיא בסוף הרבעון השלישי, כאשר בחודש ספטמבר אחד מכל אלף בעלי בתים איבד את ביתו.



מדד מחירי הבתים של זילו ירד ברבעון השלישי ב-1.2% לעומת הרבעון השני של השנה ל-179,900 דולר. בחמישה אזורים בקליפורניה - לוס אנג'לס, סן דייגו, סן פרנסיסקו, ונטורה וסן חוזה - מחירי הבתים ירדו ברבעון השלישי, לאחר חמישה רבעונים של עליות. בפיטסבורג שבפנסילבניה נרשמה העלייה הרבעונית החדה ביותר, עלייה של 2.6%.



מבין בתים חד משפחתיים עם משכנתאות, 23.2% היו חייבים לבנק מעל לשווי הבית - השיעור הגבוה ביותר מאז שזילו החלה לעקוב אחר הנתון ב-2009.



הכלכלן סטן המפריז מזילו אמר כי המחירים לא צפויים להגיע לתחתית עד הקיץ הבא לכל המוקדם, בעוד ששיעור העיקולים ימשיך לעלות. "אף כי הן אינן צפויות, הירידות במחירי הבתים מאותתות כי אנחנו עומדים בפתחו של חורף ארוך וקודר של בעיות מתמשכות בשוק הדיור", אמר המפריז. "האורך והחומרה של המיתון הנוכחי בשוק הדיור יכול להתחרות במשבר הנדל"ן של תקופת השפל הגדול, וככל שהסימנים המעודדים דועכים, נראה שהוא יעלה עליו בחודשים הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully