וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק האברכים מנציח עוני ופוגע בערך העבודה"

10.11.2010 / 10:35

שר החינוך הגיע לכנס שדרות כדי לנאום על מצב החינוך הציבורי בישראל והתייחס גם למתן קצבאות ההכנסה לאברכים. "חוק האברכים הוא חוק רע שפוגע בערכי העבודה, הציונות והיהדות"

חינוך פרטי זה שם קוד להורים חזקים מבחינה סוציו-אקונומית, שבפועל שולפים את הילדים מהחינוך הציבורי - ללא רצון להיות עם אחד ולהכיר את האחרים. הוא לא מבטא שום ערך. אני כופר בכך שהחינוך הפרטי יותר טוב מהחינוך הציבורי, כך אמר הבוקר שר החינוך בכנס שדרות בפאנל על החינוך הציבורי בישראל.

"אנחנו יודעים שיש קשר בין מצב סוציו-אקונומי להישגים לימודיים. הפערים גדולים וזה משתקף בחינוך. למרבה הצער אנחנו חיים בחברה מאוד לא שיוויונית במונחי העולם המערבי. זה הבסיס שבו פועלת מערכת החינוך. בעיני זו בושה שבמדינה יהודית יש את הפערים הכי גדולים.

"רק החינוך יכול לשנות את חייו של אדם. מה יקרה אם נמשיך לפטם את החינוך הפרטי על ידי כספי מדינה? הפערים יגדלו. יש לזה אידאולוגיה - ההורים רוצים. עם זה לא מתווכחים - אלו ההורים הכי חזקים, בריבוד החברתי הגבוה. למה בכלל להתעמת?

"גם מערכת המשפט נותנת לכך יד מתוך הדגשה של ערכים לא נכונים, כאשר אישר הקמה של בתי ספר כאלו, ומתוך מחשבה על האינטרס של הילדים ועל האוטונומיה של ההורים להחליט על החינוך של הילדים. וכל זאת בתקצוב של משרד החינוך. כך אי אפשר לקיים חינוך ציבורי.

"ניסיון להכחיד את החינוך הציבורי"

הפטנט שלנו של חינוך פרטי בכספי ציבור הוא ניסיון להכחיד את החינוך הציבורי. זה מעצים את הפערים הכלכלים והחברתיים ופוגע בשוויון הזדמנויות ופוגע ביכולת לגבש אתוס לאומי משותף בכל בית ספר יודגשו ערכים אחרים.

כל הנושא של החינוך הפרטי התחיל ומועצם בגלל סוגיות של החינוך החרדי - זהו החינוך הפרטי הגדול במדינה. גם העברת החינוך לרשויות ולמועצות מקומיות זו טעות חמורה. בכל מקום שזה קרה זה נכשל - הפערים גדלו. המדינה לא יודעת מה קורה במערכת חינוך שמנוהלת על ידי רשויות מקומיות, ללא יכולת בקרה על תכנים ועל צמצום הפערים.

אחריות המדינה לפקח על חינוך פרטי שהיא מתקצבת. אין לי רצון, יכול או יומרה לשנות אורח חיים ואמונה של מגזרים. אבל אם יש חוק שקובע כי כלל ילדי ישראל ילמדו, אז מבחני המיצב צריכים לחול על כולם. אין לי רשות לוותר על זה. מי שלא לומד לבחינות אלו לא צריך לקבל תקציב מהמדינה. ריבונות המדינה צריכה להתקיים בתוך הבית ועל זה לא מקיימים משא ומתן עם המגזרים השונים.

חוק האברכים הוא חוק רע שמנציח עוני ופוגע בערך של העבודה. הוא פוגע בערכים של הציונות ושל היהדות - אפילו הרמב"ם דיבר על העבודה כערך. אמנם אין סיכוי להכניס לימודי חול לישיביות קטנות, אך מותר לדרוש שאלו כן ייכנסו לתיכונים שמתוקצבים על ידי המדינה. זו החובה שלנו לעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully