וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפידות חלץ מבקשת עוד הארכה ממשרד התשתיות ברישון שרית

ליאור זנו

10.11.2010 / 11:13

אם לא יציגו השותפות תגלית מסחרית בקידוח אשדוד A3 יפוג תוקף הרישיון



השותפות בקידוח אשדוד a3 לחיפוש נפט הנמצא ברישיון שרית היבשתי, פועלות להאריך את תוקפו מול משרד התשתיות, כך עולה מהודעה שפירסמה הבוקר לפידות חלץ, מפעילת הקידוח. אתמול נגמרה הארכה שקיבלו השותפות ברישיון שרית, כאשר הקידוח נמצא בעיצומו.



תוקף הרישיון הוארך מספר פעמים על ידי משרד התשתיות. ה-9 לנובמבר, אתמול, היה התאריך האחרון שבו השותפות צריכות היו להציג תגלית מסחרית בכדי להפכו ל"חזקה" ולקבל זכויות להפקת נפט ממנו. ללא הצגת תגלית מסחרית, אמור הרישיון להילקח מהשותפות.



בשבוע שעבר אמורים היו אנשי הקידוח להגיע לשכבת המטרה ולהציג תוצאות ראשוניות, על בסיסן יבקשו הארכה מהממונה, אך לא הצליחו לעשות כן. קידוח אשדוד a3 היה אמור להימשך כשלושה חודשים; בפועל, העבודות נמשכות יותר מארבעה חודשים.



ברישיון שרית בוצעו כמה עסקות להעברת זכויות בחודשים האחרונים ומבנה הבעלות עליו סבוך. המחזיקות בקידוח אשדוד a3 הן (57.5%), (10%), (22.5%) ו של הלמן אלדובי (10%). של אהרון כהן עשויה לקבל 10% מלפידות, בכפוף לאישור הממונה על הנפט, ויולי חיפושי נפט של משפחת עופר תקבל 10% נוספים מלפידות - אם הממונה יאשר והתגלית תיחשב מסחרית. שתי העסקות, אם יצאו אל הפועל, יותירו את לפידות עם 37.5%. ברישיון שרית כולו נחלקות האחזקות בין לפידות חלץ לרציו באופן שונה: לפידות חלץ מחזיקה 42.5% ורציו ב-25%.



על פי דו"חות לפידות, רישיון "שרית" הוא חלק מחזקת חלץ הוותיקה בדרום, שהפיקה כ-17 מיליון חביות מ-1955 ועד היום. מאז, פוצל שטחו של חלץ המיתולוגי למספר שטחים, כאשר שרית מהווה חלק ממנו. במשך השנים פחתה כמות הנפט שהופקה מחזקת חלץ, היא נוצלה כמעט לחלוטין ורוב השטח הוחזר למדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully