וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל יאט"א ושר התחבורה דנים בהתנגדות הארגון להרחבת השימוש במערכת הקוד הפוזטיבי בטיסות לישראל

זוהר בלומנקרנץ

10.11.2010 / 11:13

הפגישה מתנהלת הבוקר בירושלים; מדובר במערכת התרעה מפני חטיפת מטוסים שפיתחה חברת אלביט



התנגדות הארגון הבינלאומי של חברות תעופה סדירות, יאט"א, להרחבת השימוש בטיסות לישראל במערכת החדשה - "הקוד הפוזטיבי" - שנועדה להתריע על חטיפת מטוסים, עומדת במרכז הנושאים בפגישה הבוקר בין מנכ"ל יאט"א ג'ובאני ביסיניאני לבין שר התחבורה ישראל כץ ומנהלי רש"ת ורת"א, בירושלים - כך נודע ל-themarker.



מערכת ההתרעה פותחה על ידי חברת . היא פועלת באמצעות כרטיס אלקטרוני חכם, בו מצויד כל טייס. לקראת הנחיתה בישראל, אמור הכרטיס לשדר למרכז בקרה שהוקם בבית דגן, אות זיהוי אישי לכל טייס. המערכת הוכנסה לשימוש מוגבל במארס השנה, לאחר שתוקנו הליקויים שהתגלו במהלך ניסויה ב-2009.



הטיסה הראשונה בה נעשה שימוש במערכת החדשה היתה בטיסת קונטיננטל איירליינס ואחר כך החלנה לעשות בה שימוש מבצעי חברות התעופה אייר קנדה, דלתא איירליינס, יו.אס אייר ואתיופיאן איירליינס.



הכוונה להרחיב בהמשך את השימוש בה, לכלל חברות התעופה הבינלאומיות והישראליות אשר טסות לישראל וממנה. לבד מיאט"א מתנגד אף הארגון הבינלאומי של הטייסים וכן האיגוד הארצי של הטייסים בישראל, לשימוש במערכת.



על הפרויקט אחראי קצין הביטחון הראשי של משרד התחבורה, דני שנער, והפעלתה מתבצעת בשיתוף רשות התעופה האזרחית (רת"א). הניסוי במערכת החל ב-1 בדצמבר 2009 והשתתפו בו שלוש חברות תעופה זרות: דלתא איירליינס, אייר קנדה ואתיופאן איירליינס. בסך הכל מדובר היה בכ-2,000 טייסים ובוקרו 450 טיסות.



משרד התחבורה הפסיק ב-15 באפריל 2009 את הניסוי במערכת הקוד הפוזטיבי שנועדה להתריע על חטיפת מטוסים ופיגועי טרור. ההודעה על השלמת הניסוי נשלחה לחברות התעופה יומיים בלבד לאחר שימוש כושל של קברניט בדלתא איירליינס בכרטיסו האלקטרוני האישי.



מטוסי קרב של חיל האוויר הוזנקו אז בצהריים לעבר מטוס של חברת דלתא איירליינס האמריקאית שעמד לנחות בנתב"ג, לאחר שהטייס דיווח כי המטוס נחטף. הסתבר כי מדובר היה בשגיאה בהפעלת מערכת האבטחה, עקב בעיה בכרטיס האלקטרוני. במטוס היו 105 נוסעים.



במשרד התחבורה ניתחו את תוצאות הניסוי והתגלה כשל בכרטיס האלקטרוני. חברת אלביט תיקנה את הליקויים והכניסה שינויים בכרטיס החכם לקראת הפעלתה מחדש של המערכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully