וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת תבחן איך להניא תאגידים מלסחור עם אירן

מוטי בסוק

10.11.2010 / 11:22

שר האוצר הקים ועדה שתבדוק איך להניא תאגידים עולמיים הסוחרים עם ישראל מלסחור עם אירן. הוועדה תפעל תחת החוק המונע השקעה בתאגידים הקשורים לרפובליקה האיסלמית

שר האוצר יובל שטייניץ מינה את הילה בן חיים, סגנית בכירה לראש אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, ליו"ר הוועדה הבינ-משרדית האחראית על אכיפת החרם הכלכלי הישראלי. הוועדה תתכנס לישיבתה הראשונה בשבוע הבא.

בוועדה יהיו שני נציגים של מערכת הביטחון, ונציג אחד לכל אחד מהמוסדות הבאים, בנק ישראל, משרד החוץ, רשות לניירות ערך, ונציג לרשות למניעת הלבנת הון ומימון טרור. באוצר מיחסים חשיבות רבה לוועדה שנועדה לאכוף את החוק שקיבלה הכנסת עוד לפני יותר משנתיים, בדבר "איסור השקעה בתאגידים המקימים קשר עסקי עם אירן". הכוונה היא לתאגידים בינלאומיים המקיימים קשרים עסקיים הן עם ישראל והן עם אירן. יזם את החוק בנימין נתניהו, עוד כשהיה יו"ר האופוזיציה. עד כה השתהה ביצוע החוק.

הוועדה בראשות בן חיים תמפה את רשימת התאגידים שסוחרים הן עם ישראל והן עם איראן ותבדוק את הדרכים האפשריות להניע אותן מסחר עם איראן. הוועדה תתמקד בעיקר בתאגידים המקימים קשרי סחר עם אירן בתחום התעשיות הביטחוניות, ובתחום חומרי הגלם לתעשיות אלו, כמו מכירת חומרים אורגנים. לאחר שלב המיפוי יבוא השלב המכריע, של הניסיון למנוע קשר בין תאגידים אלו ואירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully