וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון מתנגד לעמלות על חבילות הדואר זולות

רינה רוזנברג

10.11.2010 / 12:45

שר התקשורת הודיע כי הינו מתנגד לעמלות הדואר החדשות על חבילות ששווי תכולתן נמוך מ-50 דולר ושר האוצר יידרש לענות לנושא בעוד שבוע. ח"כ שאמה: העמלה תביא לעליית מחירים

שר התקשורת, משה כחלון, טען הבוקר במליאת הכנסת כי משרד התקשורת מתנגד לעמלה שמתכננת חברת הדואר לגבות מלקוחותיה בגין שחרור חבילות ששווי תכולתן נמוך מ-50 דולר.

בדיון שנערך בעקבות שאילתה שהוגשה על ידי ח"כ כרמל שאמה הכהן, הוחלט כי בעקבות תשובת משרד התקשורת, יידרש שר האוצר להגיב לנושא בשבוע הבא, שכן הסיבה לעמלה היא הפיכתה של רשות הדואר, בעבר רשות של המדינה, לחברה בע"מ שבבעלות המדינה. כיוון שהדואר היא כיום חברה מסחרית, חברות השילוח האחרות הפועלות בשוק, טענו שאין יותר טעם לנקוט באפליה לטובתה, ויש להחיל עליה בדיקת מכס ככל החברות לכן ההחלטה הינה של המכס.

לטענת ח"כ שאמה, שהגיש את השאילתה, כיוון שחברת הדואר היא מונופול בתחום שילוח החבילות, אין לצרכן הישראלי ברירה אלא להשתמש אך ורק באמצעות הדואר כשמקבלים חבילה. לדבריו העמלות המיותרות האלה יביאו לעליית מחירים - מצב שבו כל יבואן או משווק ישראלי יוכל לגבות סכומים גבוהים על מוצרים זולים.

"אין סיבה לעמלה החדשה שתייקר את העלויות לצרכנים וכתוצאה מכך תנתק את תושבי ישראל מכל עולם המסחר האלקטרוני ותפגע באלפי צרכנים ובנוסף בחיילים הבודדים שמקבלים חבילות מהוריהם בחו"ל על בסיס קבוע שיאלצו לשלם מאות ואף אלפי שקלים בשנה", כפי שנכתב בשאילתה.

"בעוד מספר חודשים רשות הדואר תגבה עמלות על חבילות מחו"ל. כל החבילות שיישלחו באמצעות דואר ישראל, ששווי תכולתן נמוך מ-50 דולר, יעברו הליך של בדיקה במכס, ויחייבו בעמלת שחרור ממכס של 38 שקל במקום 0 שקל כיום. בנוסף כל חבילה ששווי תכולתה גבוה מ-50 דולר ונמוך מאלף דולר, שעד כה לא עברה הליך של בדיקת מכס תעבור אף היא הליך בדיקה, ובמקום אפס שקלים כיום, תחויב בתשלומי מע"מ, מכס, ועמלת שחרור ממכס. ברצוני לשאול מדוע הוטלו עמלות אלו הפוגעות בצרכן הישראלי והאם יש תקדים לכך במקומות נוספים בעולם", כתב שאמה.

לטענתו מדובר בפגיעה קשה באלפי צרכניים שכן הזמנת פריטים מחו"ל תתייקר מאוד ותהפוך ללא משתלמת. ציבור גדול יפגע מהעמלה, כמו חיילים בודדים שמקבלים חבילות מהוריהם בחו"ל על בסיס קבוע יאלצו לשלם מאות ואף אלפי שקלים בשנה כדי להמשיך ולשמור על קשר זה. גם צרכנים שמוסרים מכשיר לתיקון אצל בעל מקצוע שמזמין חלק חילוף במיוחד מחו"ל לצורך התיקון, יאלצו להוסיף עכשיו עוד 38 ש"ח לחשבון הסופי. במיוחד שאין אלטרנטיבה לרכוש אותם בארץ.


עדכון ראשון - 11:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully