וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הצליחו דרור שלו, עמרי סיגלמן וערן פפר לרשום אקזיט של 12.5 מיליון דולר בתוך שנתיים

גיא גרימלנד

10.11.2010 / 11:34

דרור שלו, היזם שפיתח אנטי וירוס למכשירי אנדרואיד: "יש לנו 4.5 מיליון משתמשים ו-750 אלף הורדות לחודש"



המיתוס הידוע מאחורי סיפורי האקזיטים של היזמים הטכנולוגיים בחברות הסטארט אפ הישראליות הוא שלרוב מדובר באקזיט שהוא סופו של מסע בן כמה שנים טובות לפחות. במקרים קיצוניים זה גם יכול לקחת 15 שנים, כמו במקרה של חברת טגריטי שנמכרה לאחרונה למקגרו-היל או במקרה של אופטונול שנמכרה לאלקון. נדיר יותר למצוא סיפורי הצלחה של חברות סטארט אפ ישראליות שנמכרו בתוך שנה או שנתיים, אבל זה בדיוק המקרה של דרויד סקיוריטי.



באוקטובר 2008 החברה נוסדה על ידי דרור שלו ועמרי סיגלמן. כשנתיים לאחר מכן החברה נמכרה תמורת 12.5 מיליון דולר. בהתאם לתנאי העסקה שולמו לבעלי המניות בדרויד (חממת שדה בוקר, שחר אפעל ומשקיעים נוספים) 4.1 מיליון דולר, ומייסדיה עשויים לקבל תמורה נוספת בסך של 5.3 מיליון דולר אם יעמדו באבני דרך מסוימות. שאר הכסף יושקע בפיתוח וגיוס עובדים בדרויד סקיוריטי שיהפוך כעת לזרוע הפיתוח של avg בישראל.



דרויד סקיורטי פיתחה אנטי וירוס למכשירי אנדרואיד. בראיון ל-themarker מספר שלו איך החברה נולדה. "אני ועמרי מכירים עוד מהימים שבהם שירתנו ביחידת עורב גבעתי. עומרי היה מנהל מכירות של בריטניקה בישראל. אני הייתי מנהל ארכיטקטורת אבטחת מידע בצ'ק פוינט, ולפני כן בפינג'אן. פפר היה בביקונקט. כשהקמנו את החברה אנדרואיד, מערכת ההפעלה של גוגל למכשירי מובייל, רק החלה לפרוח. הערכנו שהולכת להיות כאן הזדמנות מאוד גדולה. שאנדרואיד תצמח ויהיה צורך באנטי וירוס מתאים. יצרנו מוצר אנטי וירוס יחודי ופשוט שהלך וצבר תאוצה. היום יש לנו 4.5 מיליון משתמשים שהורידו את המוצר ו-750 אלף הורדות לחודש".



יצרתם הכנסות כלשהן?



"המוצר החינמי הוא בסיסי וצריך להיות נגיש לכולם. אין סיבה שאנשים במדינות מתפתחות ישלמו 150 דולר על אבטחת מידע. מצד שני, צריך לשלם משכורות למהנדסים ולכן עוזר שיש הכנסות. גרסת החינם שלנו זהה לגרסת התשלום. לא החסרנו דבר. הורדנו מגרסת הפרמיום את מודעות הפרסום. יש אנשים שמוכנים לשלם 9.99 דולר על המוצר שלנו כי הם רואים בכך סוג של תגמול על כך שפיתחנו מוצר טוב. אנחנו עושים מספיק כסף מפרסום והיינו מאוד קרובים להיות רווחיים לפני שנרכשנו".



מה יקרה כעת לחברה כעת כש-avg רכשה אותה?



"avg החלה בפעילות השקעה בישראל. הם נמצאים במסע של רכישת טכנולוגיות. את הקשר שלנו עם החברה יצרנו באמצעות יובל בן יצחק, ישראלי שמשמש כסגן נשיא בכיר לתחום אנטי וירוס ב-avg. פגשנו צוות מדהים שבאמת מעוניין לקדם את הפעילות של דרויד סקיוריטי בישראל. שנהפוך למרכז המו"פ שלהם".



האם תעבדו על פיתוח מוצרי אנטי וירוס למובייל בלבד?



"לא, נעבוד על מוצרי אנדרואיד בכלל. בטלוויזיה. בספרים דיגיטליים וכמובן במובייל".



ערן פפר, מנכ"ל החברה: "אנחנו רואים שנוצרת קורלציה בין עולם ה-pc לעולם המכשירים והמובייל, וזה מוביל את avg להתחבר אלינו. avg תרחיב את הפעילות של דרויד סקיוריטי. הכוונה היא לשכור עובדים נוספים. לפחות 20-30 מהנדסים. אחד הדברים שהיה חשוב לנו הוא שתגדל הפעילות בארץ ו-avg אכן מעוניינת שכך יקרה. שהעסק ילך ויתרחב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully