וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהו היעד האטרקטיבי לרכישת דירה בישראל?

רנית נחום הלוי

10.11.2010 / 13:45

לפי סקר בין בכירי הנדל"ן בארץ, היעדים הנחשקים ביותר לרכישת דירה הם רחובות, נס ציונה וחיפה. כ-45% מאמינים מחירי השכירות למגורים בת"א יעלו בכ-10% במהלך השנה

היעדים האטרקטיביים לרכישת דירה למגורים הם: רחובות (25%) נס ציונה (23%) וחיפה (21%). כך עולה מסקר בכירי הנדל"ן שערכה פירמת ראיית החשבון והייעוץ deloitte בריטמן אלמגור זהר. הסקר נועד לעמוד על המגמות והתחזיות בענף הנדל"ן לשנת 2011 ונערך מדי חציון.

מהסקר עולה כי הערים יוקנעם, גדרה ופרדס חנה דורגו גם כן כערים אטרקטיביות לרכישת דירה למגורים (עם 19% לכל אחת מהן), ולאחר מכן ניצבות באר שבע (18%), אשקלון (18%), נתניה (16%), יבנה (16%), חדרה (12%), מודיעין (11%), תל אביב (11%) והרצליה (9%). הוד השרון שסומנה בחציון הקודם כישוב האטרקטיבי ביותר להשקעה (44%), זוכה בסקר זה ל-5% בלבד. ככל הנראה, ניתן להסביר ירידה דרמטית זו באמצעות עליית המחירים שחלה בעיר בתקופה האחרונה.

41% מבכירי ענף הנדל"ן סבורים שבמהלך שנת 2011 מחירי הנדל"ן למגורים צפויים להמשיך לעלות, בעוד ש-45% מהנשאלים צופים כי לא יחול כל שינוי במחירי הדירות, ורק 14% מהמשיבים צופים ירידה במחירי הדירות.

שוכרי הדירות בתל אביב: סיכוי לעלייה של 10% בשנה הקרובה

לכל שוכרי הדירות בתל אביב, מהסקר עולה כי 45% מבכירי ענף הנדל"ן של פירמת ראיית החשבון מאמינים כי במהלך השנה הקרובה, מחירי השכירות למגורים בת"א יעלו עד 10%. 44% מעריכים כי מחירי השכירות בעיר יישארו כפי שהם.

מהסקר עולה עוד כי 82% ממשיבי הסקר סבורים כי על הממשלה להתערב ולהוביל מדיניות להורדת מחירי הנדל"ן למגורים. 56% מהמשיבים ציינו כי על המדינה להגדיל את כמות הקרקעות לשיווק, 21% סבורים שהתערבות הממשלה צריכה להיות דווקא באמצעות הטלת מס על דירות להשקעה ורק 2% בלבד סבורים שעל נגיד בנק ישראל להמשיך במדיניות העלאת הריבית. עם זאת, הסקר חושף כי מרבית המשיבים (63%) טוענים כי לא קיימת בועת נדל"ן במחירי הדירות למגורים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully