וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן המטבע מזהירה: ממשלת בריטניה תצטרך לשקול מחדש את הצנע אם הצמיחה תואט

סוכנויות הידיעות

10.11.2010 / 12:32

הקרן הזהירה כי חשיפתם של הבנקים בבריטניה ליוון ולאירלנד עלולה לפגוע ביכולתם לתרום להתאוששות



ממשלת בריטניה צריכה לשקול מחדש את אמצעי הצנע הקיצוניים, אם הצמיחה תאט. כך הזהירה קרן המטבע הבינלאומית (imf) - דיווח "דיילי טלגרף".



אף כי הקרן תומכת בתוכניות המחמירות של הקואליציה בבריטניה לקיצוץ הגירעון, נמסר כי הסיכונים לצמיחה, אשר על פי תחזיותיה תהיה השנה בקצב של 1.7% ובשנה הבאה 2%, הם "גדולים באופן חריג".



"ישנה אי ודאות רבה סביב התחזית הזו, ולכן חשוב שקובעי המדיניות יעמדו על המשמר ויהיו גמישים", אמר אג'אי צ'ופרה, אשר כתב את הדו"ח השנתי של קרן המטבע לבריטניה. "אם תהיה ירידה חדה ומתמשכת בכלכלה, יהיה עליהם להתאים לכך את קצב הייצוב הפיסקלי".



האיומים הפוטנציאליים על ההתאוששות כוללים את צמצומם המהיר של חובות משקי הבית והבנקים, מיתון חד בשוק הדיור, או חולשה גדולה מהצפוי בגוש היורו. יישום הקיצוצים עלול לפגוע בשירותים הציבוריים, ויש לבחון מקרוב את השפעתם על אוכלוסיות חלשות, כך נמסר מקרן המטבע הבינלאומית.



הבנקים בבריטניה עדיין חשופים למדינות בעייתיות בכלכלה העולמית, כמו יוון, אירלנד וספרד, כך שזעזועים בכל אחד מהשווקים האלה עלולים לפגוע ביכולתם של הבנקים לתמוך בהתאוששות באמצעות אספקת אשראי, נכתב בדו"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully