וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד מכון ציגלמן למצב המשק: צפי לירידה קלה באבטלה, קצב הצמיחה יגדל

TheMarker Online

10.11.2010 / 12:31

47% מהמנהלים צופים צמיחה בתמ"ג בחצי השנה הקרובה, בעוד רק 4% מהם צופים כי התמ"ג ידעך



29% מהמנהלים צופים הגדלת מספר העובדים בארגונם, בעוד 9% צופים את קיטונו; 47% צופים צמיחה בתמ"ג, בעוד רק 4% צופים דעיכה בו, כך נמסר בדו"ח של מכון ציגלמן למצב המשק.



האופטימיות לצמיחה בתוצר חוזרת. ממדד מכון ציגלמן למצב המשק עולה, כי במשק חלה עלייה משמעותית באופטימיות המנהלים אודות הצמיחה החזויה לתוצר בחצי השנה הקרובה. 47% מהמנהלים צופים צמיחה בתמ"ג בחצי השנה הקרובה, בעוד רק 4% מהם צופים כי התמ"ג ידעך.







במדגם נמצא, כי האופטימיות בתחזית לצמיחה בתוצר פרוסה לאורך כל ענפי המשק, כאשר בענף השירותים נמצאה אופטימיות גבוהה במיוחד (55%) - אופטימיות גבוהה מזאת שנמצאה בענף המסחר (38%), הסובל מתחרות רבה יותר. גם בענף היצור נמצאה אופטימיות גבוהה (46%), הנובעת ככל הנראה מגידול בהזמנות חדשות מלקוחות בחו"ל.



לדברי רו"ח אהוד ציגלמן, מרכז המחקר, "הצמיחה בחודשים הקרובים קשורה בשני תחומים. הראשון הוא הפעלת תקציבי הרכש של שנת 2011 אצל לקוחות התעשייה הישראלית בחו"ל, והשני הוא אפקט העושר המורגש על ידי שכבות גיל מבוגרות בישראל. אצל בתי אב רבים חלה עלייה משמעותית בערכי ההשקעות שלהם, בדגש על האחזקות בנדל"ן".



מגמה חיובית בשוק התעסוקה - במגזר העסקי יחזרו לגייס עובדים



29% מהמנהלים במשק מתכוונים להגדיל את מספר עובדיהם בחצי השנה הקרובה, בעוד רק 9% צפויים הלקטינו. "לאור התחזית במדד הרבעון קודם לעצירה בקליטת עובדים עד לסוף שנת 2010, אנו מעריכים כי עיקר הגיוסים החזויים במדד הנוכחי יתרחש בתחילת שנת 2011, עם הפעלתן של תוכניות העבודה והתקציבים של שנה חדשה זו", אמר ציגלמן. התמונה שהתקבלה במדד הנוכחי היא של גיוס אחיד ברב מגזרי המשק השונים: יצור, שירותים ומסחר, בעוד במגזר הציבורי צפוי גיוס קטן יותר, לאחר שגדל מאוד בשנים האחרונות.







"בחצי השנה השני של 2010 ראינו הקטנת מצבות עובדים בארגונים רבים, אשר פיטרו עובדים שבימים רגילים קשה יותר לפטר. להערכתנו בתחילת 2011 עיקר הגיוס יהיה של עובדים יחסית צעירים, כאשר עובדים בני 35 ומעלה יתקשו למצוא עבודות חדשות" הוסיף.



גם הרבעון, חוזים המנהלים במשק התחזקות קלה בשער החליפין של הדולר אל מול השקל. שער החליפין אותו חוזים בממוצע המנהלים במשק לסוף הרבעון הראשון של 2011 הוא 3.69 שקלים לדולר. שער החליפין אותו חזו מנהלים, בכל ששת המדדים הרבעוניים האחרונים, היה גבוה במספר אגורות משער החליפין בעת עריכת המדגמים, על אף שבפועל הוא ירד בכ-5% ברבעון האחרון. "מדיניות רכישת הדולרים של בנק ישראל צוברת אמינות בעיני המנהלים במשק, והם חוזים התחזקות לדולר", כך אמר ציגלמן.



מדד מכון ציגלמן מבוסס על סקר רבעוני, שנערך בקרב מעל 350 מנהלים בכירים במשק. מכון ציגלמן מבצע מחקרי שוק, בחינת כדאיות השקעות במיזמים חדשים, תכנון אסטרטגי וליווי עסקי שוטף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully