וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית רמת השרון תפצה חברה קבלנית ב-6 מיליון שקל

מאת רנית נחום-הלוי

10.11.2010 / 12:36

לפני 34 שנים הפקיעה העירייה קרקע מהחברה לצורכי ציבור, ולאחר מכן שינתה את ייעודה ושיווקה אותה למגורים



>> עיריית רמת השרון תפצה את החברה הקבלנית טו-מז ב-6 מיליון שקל - כך פסק ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, שקבע כי לפני 34 שנים הפקיעה המועצה המקומית דאז קרקע בשטח של 844 מ"ר מהחברה לצורך ייעוד ציבורי, אך בהמשך שינתה את הייעוד למגורים והעבירה את הקרקע לצד שלישי, במקום להשיבו לבעלים.

ב-76' רכשה טו-מז מגרש ברמת השרון בהסתמך על תוכנית מתאר שחלה במקום, שייעדה אותו למגורים. בהמשך קידמה החברה תוכנית בנייה שאושרה במהלך שנות ה-80. כחלק מדרישות התוכנית, התחייבה טו-מז להעביר לעיריית רמת השרון 844 מ"ר מהקרקע לצורכי ציבור. כתנאי להעברת הקרקע קיבלה החברה היתרי בנייה לשישה קוטג'ים.



ואולם לאחר כמה שנים התברר כי הקרקע המופקעת הוסבה חזרה לבנייה והועברה לגורמים פרטיים שקיבלו עליה זכויות בנייה. במשפט טענה טו-מז כי לפני רכישת המגרש נמסר לה מהמועצה כי ניתן לבנות על הקרקע שהופקעה 12 קוטג'ים, ואילו בהמשך קיבלה אישור לשישה בלבד. לטענת החברה, לאחר רכישת המגרש המועצה לחצה עליה לוותר על כשליש מהקרקע כתנאי לקבלת היתר בנייה. אלמלא עשו זאת, ציינו נציגי החברה בבית המשפט, היו צריכים לקדם תוכנית בנייה במשך שלוש שנים, כאשר גם לאחריה הקרקע היתה מופקעת.



המועצה המקומית רמת השרון טענה כי מעולם לא הובטח לחברה אישור לבניית 12 קוטג'ים. כמו כן ציינה המועצה כי הייעוד הציבורי לא נזנח, היות שהקרקע שהועברה לבעלים החדשים הוחלפה במגרש אחר - שהוא בייעוד ציבורי.



בית המשפט לא השתכנע כי העירייה פעלה כדי לשמר את הייעוד הציבורי. "אין ספק כי הרשות התנתה את הטיפול בעניין עד לקבלת השטח לטובתה... יש לראות בהעברה ללא תמורה של 844 מ"ר למועצה כהפקעה ללא תמורה של אותו שטח. לו היתה המועצה משתמשת בשטח לייעוד ציבורי, לא היה לתובעת על מה להלין", קבעה השופטת מיכל אגמון-גונן.



בנסיבות שנוצרו, כתבה השופטת, אמורה היתה ההפקעה להתבטל, והמועצה היתה צריכה להשיב את הקרקע לבעליה. מכיוון שכבר נעשתה בנייה על הקרקע, פסקה השופטת כי יש לפצות את החברה בגין הקרקע שהופקעה ממנה, לפי שווי של 7,000 שקל למ"ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully